ביבי בום

השידורים החוזרים של "בייבי בום" משקפים את מצבו של ערוץ 10

"בייבי בום", יום א' 21:00, ערוץ 10

רק לפני פחות משבוע ביכיתי כאן את מר גורלו של ערוץ 10, והנה נמצא (שוב) פתרון-דחק של הרגע האחרון כדי שהערוץ יוסיף לשדר לחצי שנה נוספת. הבעיה היא ששום ארגון אינו יכול, לאורך זמן, להוסיף ולתפקד באופן שכזה, ודאי שלא לפרוץ ולהצליח.

הנה למשל הערב (א'): את הפריים-טיים של הערוץ תחזיק "בייבי בום" בשידור חוזר. בצוק העיתים הפך השידור החוזר בפריים-טיים - עניין נדיר בערוץ טלוויזיה מסחרי (ע"ע ערוץ 2) - ללחם-חוקו של הערוץ: פעם אלה אהרוני וגידי, שאחרי שתרו את העולם בעונה חדשה - מאמסטרדם ועד אתיופיה, "נאלצו" לבצע פניית-פרסה ולשוב לעונה הראשונה שלהם על דרך המשי; ופעם אלה יילודי העונה הראשונה של "בייבי בום": עוד כמה הארכות של הרגע האחרון לערוץ 10 - והם יזכו לשבת על הספה בסלון ולצפות בסדרה יחד עם הוריהם (אגב, האם נמצא כבר הדוקומנטר שיעז להרים סדרה נוסח "7-אפ" ולצלם אותם במשך 30 השנים הבאות?).

מדובר במציאות טלוויזיונית רעה מאוד לערוץ ולצופיו: עם גידי ואהרוני זה עוד איכשהו עבד - משום מה דווקא העונה השנייה זכתה לרייטינג שיכול היה לחשוף צופים חדשים לעונה הראשונה שלא ראו (גם לצופים ותיקים היה נעים להיזכר) - אבל במקרה של "בייבי בום", העונה השנייה התבססה על מקרים דרמטיים יותר, מה שמאיר את עונת הבכורה (אני למשל אהבתי, אבל אפילו אני לא אצפה בה בשידור חוזר) באור קצת חיוור.

הבעיה היא שבינתיים לא נחשף ציבור הצופים לעשייה טלוויזיונית חדשה מצד הערוץ שנמצא במצוקה, ועם כל הכבוד למחלקת האקטואליה המצוינת שלו, ככה אי-אפשר לשרוד לאורך זמן.

מצד שני, איזה חומר חדש אפשר כבר לספק בערוץ שעד לפני פחות משבוע היה אמור לסיים את שידוריו, ושצפוי להגיע בדיוק לאותה נקודה מיד לאחר הבחירות? בינתיים הם משדרים "בייבי בום" וחרדים מפני ה"ביבי בום".