רדהיל מפרסמת תחזית: נכנסת לתחום האבולה

החברה, שמפתחת מגוון תרופות עם דגש על מחלות דרכי העיכול והסרטן, הודיעה בנוסף כי היא ממשיכה במו"מ עם שותפים פוטנציאליים למסחור התרופה שלה למיגרנה ומסחור תרופה להפחתת לחץ דם

ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

חברת רדהיל ביופארמה , המפתחת מגוון תרופות עם דגש על מחלות דרכי העיכול והסרטן, פרסמה היום (ב') תוכנית עסקית לתקופה הקרובה.

במסגרת הודעה זו מסרה החברה כי היא ממשיכה במו"מ עם שותפים פוטנציאליים למסחור התרופה שלה למיגרנה, וכי במידת האפשר תפעל להשלים שיחות אלה עד סוף הרבעון הנוכחי. החברה מחכה למשוב לגבי אישור המוצר באירופה במחצית השניה של 2015, ומחכה גם להמשך הנחיות רגולטוריות מה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית.

כמו כן מסרה כי נחתם מכתב כוונות לא מחייב עם שותף אירופאי פוטנציאלי למסחור מוצר ה-RHB-101 שלה, תרופה בשחרור מושהה להפחתת לחץ דם. השותף המיועד צפוי לייצר את התרופה וגם לשווק אותה בטריטוריות מסויימות, כאשר לרדהיל נותרה הזכות לשווק אותה במדינות אחרות. ככל הנראה מדובר בהסכם שיכול להגיע לסכום ראשוני של מספר מיליוני דולרים ותשלומי אבני דרך ותמלוגים. בכוונת החברה להסלים את ההסכם במחצית הראשונה של 2015. היא מאמינה כי בטריטוריות מסויימות לא יידרשו ניסויים נוספים במוצר.

רדהיל מסרה עוד כי זיהתה את תחום האבולה כתחום חם, והיא מתכננת להתחיל בשיתוף פעולה עם רשויות הממשל בארה"ב, כדי לנסות קומבינציה של חומרים שברשותה לשם טיפול במחלה ובזיהומים חיידקים משניים לה. בשנה האחרונה התפתחויות קטנות בתחום האבולה דחפו מעלה מניות רבות, גם אם מדובר במוצרים הנצאים רחוק מאוד מן השוק. התחום סווג כעדיפות גבוהה על ידי ה-FDA, ואם אכן יימצא שילוב בעל יעילות, ככל הנראה מסלול פיתוחו יהיה קצר.

מבחינת התוכניות לגבי הניסויים הקליניים הקיימים של החברה: תוצאות הניסוי במוצר ה-H Pylori צפויות ברבעון השני של 2015, כמתוכנן. תוצאות ניסוי בדלקות בדרכי העיכול צפוי במחצית השניה של 2015. באשר למוצר המוביל של החברה לטיפול במחלת קרוהן, הניסוי במוצר מתנהל כעת, במחצית הראשונה של השנה צפויה הודעה לגבי לוחות הזמנים בהמשך. המוצר נבדק בניסוי ראשוני גם בטרשת נפוצה, ותוצאות אלה צפויות עד סוף השנה.

המוצר לריקון המעי שכבר מוסחר לחברה גדולה יותר, Salix, יעבור ניסוי אצל הרוכשת ברבעוןה שני או השלישי של 2015. המוצר לגידולים סרטניים בדרכי העיכול, נמצא בניסויים שלא נועדו עדיין לבחון את יעילות המוצר אלא רק את המנגנון שלו, ואלה יניבו תוצאות ברבעון השני של 2015.