בנט גייס 1.1 מיליון שקל משורה של אנשי עסקים בארה"ב

שר הכלכלה גייס תרומות מ-39 תורמים שונים, 38 מהם מארה"ב, ביניהם גם לואיס מייברג, בעלי חברת סלקט ■ איילת שקד הצליחה לגייס 221 אלף שקל - 10,000 שקל משר הפנים לשעבר, אברהם פורז; ו-11 אלף שקל מהמיליונר ג'וזף גוטניק שעומד מאחורי הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים"

נפתלי בנט / צילום: ארן דולב
נפתלי בנט / צילום: ארן דולב

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, גייס כ-1.1 מיליון שקל בתוך חודש. לקראת הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימתה לכנסת ה-20 שיתקיימו ביום רביעי הבא, אסף בנט למעלה ממיליון שקל מ-39 תורמים שונים. 38 מהתורמים מארצות הברית (27 מהם ממדינת ניו יורק), ותורם אחד מגילברטר. 22 מתורמיו של שר הכלכלה תרמו לו מעל ל-39 אלף שקל כל אחד.

את התרומה הגבוהה ביותר גייס בנט מאיש העסקים הניו יורקי ג'ורג' רואר שתרם 43,551. רואר משמש מנכ"ל ונשיא חברת NCH Capital Inc, חברת אקוויטי שמשקיעה בעיקר בברית המועצות ובברזיל. 39,135 שקל קיבל בנט מלואיס מייברג, איש עסקים יהודי-אמריקאי ממרילנד, שעומד מאחורי חברת סלקט תקשורת שזכתה בזיכיון להפעלת סלולר. מייברג הוא גם בעלים של חברות השקעה וקרנות ניהול בארה"ב.

תורם נוסף שהעביר לשר הכלכלה 42,900 שקל הוא ארתור דנצ'יק, מבעלי בית השקעות גדול המפעיל בישראל קרן הון סיכון. אליסון וולפסון, המשמשת חברה בחברת WQED מולטימדיה, תרמה לקמפיין של יו"ר הבית היהודי 39,850 שקל. סכום זהה קיבל בנט גם מאלי לויטין, מנכ"ל קבוצת וולפסון העוסקת בנדל"ן.

בין תורמיו של בנט ניתן למצוא גם את אנדרו הרשטיין מניו יורק שתרם 42,978 שקל, וחיים לוי שהעניק לבנט 39 אלף שקל. לוי, נשיא הקהילה היהודית בגיברלטר, הוא התורם היחיד של בנט שלא מארה"ב.

ח"כ איילת שקד, שככל הנראה מקומה כאישה הראשונה של הבית היהודי מובטח, גייסה 221,498 אלף שקל מ-25 תורמים שונים, מרביתם מישראל. שר הפנים לשעבר ואיש "שינוי", אברהם פורז, תרם לשקד עשרת אלפים שקלים. סכום זהה תרמו לה גם מנכ"ל אינובייט, אבנר קינל; מנכ"ל שור סוכנויות ביטוח, זאב יפה; וישי מור, בעל מניות בקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב ושותף יחד עם אחיו בחברת פדנקו של דיוויד פדרמן, המחזיק גם במניות חברת "שמן". 11,480 שקל קיבלה שקד גם מהיזם יובל טל המשמש גם מנכ"ל פיוניר, חברת כרטיסי האשראי הנטענים; וגם מבני ברמה, מנכ"ל עיריית רעננה.

המיליונר האוסטרלי, ג'וזף גוטניק, תרם לשקד 11,191 שקל. גוטניק הוא חסיד חב"ד, מגדולי התורמים לחב"ד ולהתיישבות ביהודה ושומרון ובעל שליטה בחברת יהלומים אוסטרלית. בעבר סייע לבנימין נתניהו להיבחר בבחירות לראשות הממשלה, ועמד מאחורי הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים". אדוארד שוגר, סגן נשיא ג'פריס ושות' האמריקאית, ומשקיע בחברת NetworkPrivacy המפתחת פתרונות כוללים לאבטחת מידע באינטרנט, תרם לשקד 9,714 שקלים.

מייסד תנועת "אם תרצו", רונן שובל, המתמודד גם הוא על מקום ברשימת הבית היהודי, גייס 130,380 אלף שקל. אביו, היזם ומיליונר ההיי-טק, אדוארדו שובל, תרם לבנו 50 אלף שקל.

הפובליציסט שמעון ריקלין שמתמודד גם הוא, תרם לעצמו מהונו העצמי 180 אלף שקל; ובין תורמיו של השר אורי אורבך אפשר למצוא את חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק איגוד, בנק טפחות ובנק אדנים, החבר בוועדת האיתור לרשות השידור החדשה. פרייליכמן תרם לאורבך 2,000 שקל.

תרומות הבית היהודי
 תרומות הבית היהודי