לפיד: "נכנסתי קצת עם יוהרה, היינו שיכורים מה-19 מנדטים"

שר האוצר לשעבר בראיון לגל"צ על ההתחזקות בסקרים: "אנשים התחילו לעכל כל מה שעשינו" ■ מכנה את נתניהו "מסוכן": "אומרים על נתניהו שהוא מר ביטחון, אבל בשנתיים האלה מצבנו הביטחוני הידרדר"

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד אומר היום (ה') בראיון לגלי צה"ל שנתניהו לא אמר אמת כשטען כי נכפה עליו למנות את לפיד לשר אוצר, וכינה את רה"מ "מסוכן".

"אני מודה שכפינו על נתניהו הרבה דברים, כמו שוויון בנטל והקטנת הממשלה", אמר לפיד. "אבל שר אוצר? ההצעה הראשונה שקיבלתי ממנו הייתה להיות שר אוצר. לא כפינו שום דבר. עשינו עבודה לראות מה קורה במשרד האוצר ואמרתי ליועצים שלי להתכונן כי אני הולך להפוך תוך חודש מהפוליטיקאי הכי פופולרי בישראל לפוליטיקאי הכי פחות פופולרי בישראל כי היינו צריכים לשקם את ההריסות שהשאירו לנו. הרי הייתי להיות להיות עכשיו שר חוץ והכי פופולרי".

לפיד התייחס לסקרים האחרונים המנבאים לו התחזקות הדרגתית ואמר: "אנשים לאט לאט החלו לעכל, אחרי שגמרו לעשות את סיבוב האכזבה מולנו, התחילו לומר לעצמם שאנחנו היחידים שעשו משהו. יש שוויון בנטל, יש הקטנת הממשלה ל-18 שרים, יש עלייה של 300% ביציאה לעבודה של חרדים, יש קייטנות בקיץ לילדים, יש מיליארד שקל לניצולי שואה... אני חושב שעבדנו יפה".

כאשר נשאל לפיד על לקיחת אחריות הוא אמר כי "אני חושב שנכנסתי קצת עם יוהרה והיינו שיכורים מה-19 מנדטים שקיבלנו, אבל עד שאתה לא נחבט אתה לא לומד - ונחבטנו ולמדנו. בסופו של דבר אני חושב שעקומת הלימוד שלנו הייתה טובה".

לפיד תקף את נתניהו ואמר כי "רה"מ עשה מסיבת עיתונאים ואמר שניסו לעשו נגדו פוטש שלא היה ולא נברא. ישבתי איתו ואמרתי לו שאין דבר כזה, שלא הייתי עושה קנוניה עם החרדים נגדו, שמישהו מכר לו סיפור הזוי לגמרי. אני מוכן לקחת אחריות על הרבה דברים - לא על נפילת הממשלה. רצינו להמשיך את תוכנית הדיור שלנו, רצינו להעביר את התקציב הכי חברתי שהיה פה מזה שנים ארוכות עם תוספת של יותר מ-10 מיליארד שקל לחינוך, בריאות ורווחה.

"אותי חינכו שצריך לדבר יפה על ראש ממשלה. כשהיו דברים חריפים בעיניי כמו ההידרדרות החריפה ביחסים עם ארה"ב כפי שראיתי בקבינט - אז קמתי ואמרתי בקול רם. כשראיתי דברים מושחתים כמו רכישת המטוס לנתניהו אז קמנו והצבענו נגד. זו שחיתות מוסרית ואלה דברים שנאמרו בזמן אמיתי".

לפיד אמר שקיבל ירושה גרועה מקודמו יובל שטייניץ, וכאשר נשאל על ההכחשות של שטייניץ לדברים אמר לפיד: "שטייניץ יכול לטעון מה שהוא רוצה לנצח - העובדות הן עובדות והמספרים הן מספרים. נכנסתי לאוצר עם גירעון של 40 מיליארד שקל ואני יוצא בלי גירעון כזה אלא עם גירעון של 2.6% מהתוצר ואבטלה של 5.6%".

לפיד כינה לאחרונה את נתניהו "מסוכן", והיום הוא נשאל כיצד הוא גילה שנתניהו מסוכן אחרי שישב איתו בממשלה כמעט שנתיים. לפיד ענה: "תמיד אפשר להיות באופוזיציה ולהיות 100% צודק כל הזמן ולא לעשות שום דבר. למה אמרתי שנתניהו מסוכן? קח את הסיטואציה מלפני 4 ימים: צה"ל מוציא את כוחותיו מעוטף עזה בטענה שאין תקציבים. אבל באותו יום מעבירים 70 מיליון שקל לאיזו גבעה בבית אל שאין שם כלום. שואלים אותם למה העבירו את הכסף לשם והם אומרים כי עד עכשיו לפיד עצר אותנו.

"אבל אין דבר יותר מסוכן ממדינה שלא יודעת לאן היא הולכת. יש פה ראש ממשלה שאין לו תוכנית מדינית, כלכלית או ביטחונית. זה מסוכן. אומרים על נתניהו שהוא מר ביטחון, אבל בשנתיים האלה מצבנו הביטחוני הידרדר. האיומים גדלו והוא לא עשה כלום למנוע אותם".