השר בנט מגיב לסערה: מתנגד לנישואים חד-מיניים

יו"ר הבית היהודי מגבה את חברי מפלגתו שהביעו התנגדות לנישואים של בני אותו מין: "יש לי כיפה על הראש, זה כמו בשר וחלב"

נפתלי בנט / צילום: ארן דולב
נפתלי בנט / צילום: ארן דולב

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייצב אמש (ה') באולפן המהדורה המרכזית בערוץ 2 כדי לענות לביקורת החריפה שספגה מפלגתו לאחר שרבים מחבריה הביעו התנגדות לנישואים של זוגות בני אותו מין. "אני אוהב את עם ישראל, כולם, כולל חד-מיניים, שירתי איתם ונלחמתי איתם", אמר השר. עם זאת הוא הדגיש כי לא יוכל לתמוך בנישואיהם בשל אמונתו.

"יש לי כיפה על הראש, היהדות הפורמאלית לא מכירה בנישואים חד-מיניים כמו שהיא לא מכירה שבשר וחלב זה כשר. מה עשינו בכנסת האחרונה? היינו פרגמטיים, אמרנו הכרה פורמאלית לא, זכויות כן", הדגיש השר. "יש לי מסר לקהילת הלהט"בים, הכרה לא, זכויות כן".

בנט תקף את השרים לשעבר לבני ולפיד שהאשימו אותו בהומופוביה וטען כי הם עצמם מנעו חקיקה שהייתה יכולה לסייע לזוגות גאים. "רק לפני כמה חודשים יאיר לפיד הצביע נגד נישואים חד-מיניים, ציפי לבני ברחה מההצבעה. אני מאתגר את ציפי, בוז'י ולפיד - אם לא יעבור חוק בנושא תוך חודש מהקמת הממשלה תפרשו".

לטענת בנט, הביקורת החריפה שספג ביממה האחרונה, כמו גם האשמות כי היה אחראי בעקיפין לטבח בכפר כנא בשנת 1996 נובעים מהתחזקות מפלגתו בסקרים. "למה זה קורה? כי אני ימני, כי אני נגד מדינה פלסטינית ורואים שאנחנו מתחזקים. אני לא מתנצל על זה שאנחנו המפלגה החזקה שתייצג את עם ישראל".