גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גלובוס הזהב: "הרומן" של חגי לוי - הדרמה הטובה ביותר

טקס גלובוס הזהב שנערך אמש היה משופע בבלבול מקומם בהגדרות הז'אנריות, בבחירות צפויות ופופולריות ובזוכה ישראלי אחד - חגי לוי, שהסדרה בפיתוחו, "הרומן", נבחרה כסדרת הדרמה הטובה ביותר ב-2014

חברי הקאסט של  התבגרות / צילום:רויטרס
חברי הקאסט של התבגרות / צילום:רויטרס

חזרה גנרלית לקראת האוסקר - כך ניתן לסכם את מה שהתרחש הלילה בלוס אנג'לס, בטקס פרסי גלובוס הזהב, שהיה חגיגי ונוצץ באופן יחסי, ולא היה משופע בסרטי אולפנים או בשוברי קופות.

גלובוס הזהב השנה נרשם כטקס ממלכתי (שזה אומר שריקי ג'רוויס חסר הטקט כבר לא בעמדת המנחה. הוא אף רמז על כך, כשעלה לבמה להעניק פרס, שהיו כוכבים שדרשו את החלפתו בטינה פיי ואיימי פולר), ובעיקר - העניק פרסים לסרטים שיזכו גם באוסקר, בטקס שייערך ב-22 בפברואר באותה לוס אנג'לס.

כיצד ניתן לדעת? ראשית, הבחירות של חברי האיגוד לרוב צפויות ופופולריות. שנית - כבר עם פרסום המועמדויות לפרסי הגלובוס והחלוקה לקטגוריות, ניתן היה לראות כי הרשימה לא חפה מחוסר הגינות.

ארגון הכתבים הזרים בהוליווד הוא העומד מאחורי הפרס השני בחשיבותו אחרי האוסקר. מדובר בפרס שנחשב ליוקרתי, לחזאי מוצלח של הזוכים באוסקר ולשלב האחרון לקראתו.

סוד אפל ולא מאוד לא גלוי הוא שאולפני הסרטים יעשו כל שביכולתם על מנת להשפיע על בחירותיהם של העיתונאים, ולשאלה - האם זה עוזר, יש תשובה אחת: זילות הקטגוריות: סרט שחברי תא הכתבים רוצים ביקרו יועמד בקטגוריית סרט הדרמה הטוב ביותר. סרט שחברי התא פחות מעריכים ופחות חפצים בזכייתו - יועמד בקטגוריית קומדיה/סרט מוזיקלי, גם אם מדובר בסרט דרמה לכל דבר.

כך יצא שהסרטים "בירדמן" ו"מלון גרנד בודפשט" נדחקו לקטגוריית קומדיה/סרט מוזיקלי, אף שהם אינם קומיים או מוזיקליים, ובטקס האוסקר הם יתחרו באותה קטגוריה עם "התבגרות".

הדבר חוזר על עצמו מדי שנה, ואיש כמעט ולא מעז לפצות פה. כולם עדים לשקר, כולם חיים אתו בשלום - עד לרגע שבו הם משלמים מחיר. וגם אז - קשר השתיקה נמשך.

מדוע שווה לאולפנים להשפיע על תא בכתבים הבוחר את המועמדים והזוכים? הסיבה היא שזכייה של סרט בפרס גלובוס הזהב מזניקה את הכנסותיו - בין אם זכה באוסקר ובין אם לאו. ההפצה הבינלאומית של סרט שלמפיקיו שאיפות לזכות בגלובוס הזהב או באוסקר תחל בסמיכות להכרזת המועמדים לגלובוס הזהב, או בשבועות העוקבים אחר הטקס.

בדיקה שערכנו מתחילת העשור הנוכחי מלמדת כי ב-4 השנים האחרונות הסרט שזכה בגלובוס הזהב בפרס הסרט הטוב ביותר, זכה גם בפרס האוסקר עבור הסרט הטוב ביותר. בכל שנה, מ-2010, הפך הסרט הזוכה בגלובוס הזהב לשובר קופות.

דוגמה טובה היא הסרט "הארטיסט" - שעד לזכייה בגלובוס הזהב ב-2012 קיווה להחזיר את הוצאותיו, עם הכנסות זעומות של כ-7.5 מיליון דולר - זכה גם באוסקר וסיים כסרט רווחי מאוד (ראו טבלה).

הוציאו גט

ביום חמישי הקרוב תפרסם האקדמיה האמריקאית לקולנוע את המועמדים לאוסקר בכל קטגוריה, ויהיה מעניין למצוא קרבה - או חוסר קרבה - בין הזכיות בגלובוס לבין הבחירות של חברי האקדמיה ברשימת המועמדים והמועמדויות, וכמובן בטקס האוסקר עצמו.

על מנת להגדיל את המתח, וגם לשם מראית-עין, בשנים האחרונות דוחה גלובוס הזהב את פרסום המועמדויות שלו קרוב ככל שניתן אל הטקס עצמו. לכאורה כדי לא לקשור בין בחירות אנשי גלובוס הזהב לבחירות המועמדים של חברי האקדמיה, שכביכול התקיימו לפני טקס הגלובוס.

"גט", סרטם של רונית ושלומי אלקבץ, שהיה מועמד לפרס הסרט הזר הטוב ביותר, לא זכה. המנצח הוא "לוויתן" הרוסי, יצירת מופת שרבים הסיכויים שתגרוף את פרס האוסקר.

אבל זוכה ישראלי יש: סדרת הדרמה "הרומן" - שאחד משני יוצריה הוא חגי לוי ("בטיפול") - זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, ובפרס נוסף עבור השחקנית הראשית הטובה ביותר - רות' ווילסון.

מדובר בהישג אדיר עבור לוי ועבור שותפתו שרה טרים, שייגשו בקרוב לכתיבת העונה השנייה. לוי מועמד לפרס דומה בישראל על הסדרה המקומית שיצר, "המקוללים".

לוי: "אני ישראלי וגאה בזה אבל הפרס הוא לא של ישראל"

"אני מודה לחגי לוי על ההשראה", כך בחרה שרה טרים, שותפתו של לוי ("בטיפול", המקוללים") ליצירת הסדרה "הרומן", שנבחרה אמש (א') כסדרת הדרמה הטובה ביותר להחמיא לשותפה. הוא עצמו לא נשא נאום, והעדיף שהזרקור יופנה אליה.

הבוקר (ב') אמר לוי: "סיכמנו מראש שהיא תהיה במרכז הדבר הזה, היה ברור שהיא צריכה לנאום. היינו מאוד מופתעים כשזכינו. לא חשבנו שזה יקרה".

לדבריו, "הפרס הוא לא של ישראל. אני ישראלי ואוהב להיות ישראלי וגאה בזה, אבל הסדרה היא לא ישראלית, ולא הרגשתי שאני מייצג מדינה או משהו כזה".

בשבועות האחרונים נפוצו בכלי התקשורת האמריקאים שמועות על חילוקי דעות אמנותיים בין לוי לבין טרים. לוי עצמו סיפר בראיון עמו בחודש שעבר על חוסר שביעות-רצון מסוים מהתוצאה אשר על המרקע ("אם הייתי רואה את הסדרה מהצד, אז היא אחלה סדרה, אבל בגלל שאני רואה רק מה שאני הייתי רוצה לעשות ממנה מול דבר אחר, אז יש לי איזה קושי").

הבוקר, לוי מפויס: "אני לא רוצה להיכנס לזה, אני נורא שלם עם איך שהסדרה יצאה, ואנחנו חברים טובים. מחר נתחיל לעבוד על העונה השנייה".

השפעת הזכייה בגלובוס הזהב על מכירות הסרטים

הזוכים

עוד כתבות

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

קבינט המלחמה

חמאס: מסכימים לעסקה ולהפסקת אש; בישראל לומדים את ההצעה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

עליות בוול סטריט; אנבידיה קופצת בכ-3%, סופר מיקרו ב-5%

הנאסד"ק עולה ב-0.9% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים