הדולר ירד; "קריסת הנפט והירידות בוול סטריט מכבידות"

הדולר נחלש זה היום השלישי ברציפות ושערו היציג נקבע על 3.945 שקלים, ירידה של 0.27% ■ האירו נחלש ב-0.35% ל-4.647 שקלים

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

השקל המשיך להתחזק מול המטבעות המרכזיים היום (ג'). הדולר נחלש זה היום השלישי ברציפות ושערו היציג נקבע על 3.945 שקלים, ירידה של 0.27%. האירו נחלש ב-0.35% ל-4.647 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.183 דולרים לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בעולם, הדולר נחלש בשל מספר גורמים. ראשית, המשך צניחת מחיר הנפט ממשיך להכביד על הסנטימנט בשוק העולמי, וגם אמש ננעל המסחר בוול-סטריט בירידות שערים, מה שגרר מטה גם את הדולר. כמו כן, נתוני ההכנסה האישית שפורסמו ביום שישי לצד נתוני התעסוקה והצביעו על ירידה ברמת השכר העלו סימני שאלה לגבי חוזקה של ההתאוששות הכלכלית וגרמו למשקיעים לבחון מחדש את הציפיות להעלאת ריבית מצד הפד. אלה יהיו כרגע הגורמים שיניעו את הדולר בעולם ולמול השקל - טיב נתוני המקרו בארצות הברית והמסחר המחיר הנפט. אם תימשך הצניחה במחיר הנפט וירידות השערים יחריפו, הדולר צפוי להיחלש".

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה: "המסחר בדולר יפתח על רקע ירידות השערים אמש בשוקי העולם. נקודת התמיכה החזקה שאוחזת בדולר ב-3.95 לא תאפשר כניסה לסבב נוסף של דשדוש במגמה הדולרית. משקיעים וסוחרי הטווח הארוך פועלים עפ"י הנחת עבודה ספוקלטיבית כי מגמת הטווח הארוך הינה מגמת עלייה ,ועל כן יהיה מגמת ניצול של כל ירידה במהלך התקופה הקרובה לצורך ייסוף הדרגתי של חוזים מסוג LONG והימור על חידוש העליות בשוק".

הנפט, אגב, ממשיך בקריסה גם היום על רקע חיתוך תחזיות מחיר על ידי אנליסטים וכלכלנים שונים ולמרות פרסום נתוני יבוא חזקים בסין. חוזה על נפט מסוג "ברנט" יורד בכ-2% לרמה של 46.51 דולר לחבית וחוזה WTI רושם ירידה של 1.6% ל-45.32 דולר לחבית. זאת לאחר ירידות של כ-5% אתמול. בסין דווח היום כי יבוא הנפט למדינה קפץ בדצמבר ב-19.5% לרמה של 30.4 מיליון טון. בשנת 2014 כולה נרשמה עלייה של 9.5% לרמה של 310 מיליון טון. הסוחרים ממתינים כעת לפרסום נתוני המלאים בארה"ב מחר. הצפי הוא לעלייה של 1.75 מיליון חביות בשבוע החולף.