הרשות השנייה ל"קול ברמה": עדכנו על כל ניסיון להתערבות פוליטית

לרשות השנייה הגיעו תלונות לפיהן התחנה מוטה פוליטית לכיוונו של אלי ישי ומתעלמת מאנשיו של אריה דרעי ■ לאחר בדיקה התברר כי דווקא היו ניסיונות בתחנה להעלות את אנשיו של דרעי לשידור, אך הם סירבו לעשות כן

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

הרשות השנייה בוחנת טענות לניסיונות להטות פוליטית את השידורים בתחנה החרדית "קול ברמה".

במכתב ששיגרה היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, לתחנת הרדיו, היא דורשת ממנכ"ל התחנה, אריאל דרעי (אין קשר משפחתי למנהיג ש"ס - ל"א), לעדכן על כל ניסיונות להתערבות פוליטית בשידורי התחנה, על רקע מערכת הבחירות.

זאת, לאור תלונות שהגיעו לרשות השנייה, לפיהן התחנה מוטה פוליטית לכיוונו של אלי ישי ומתעלמת מאנשיו של אריה דרעי. הרשות הדגישה באוזני אנשי "קול ברמה" כי חל איסור מוחלט על תעמולה מפלגתית בימים אלה.

עו"ד שמיר דווקא מגבה את התחנה, כאשר לאחר בדיקה התברר כי דווקא היו ניסיונות חוזרים ונשנים מצד עיתונאיה להעלות את אנשיו של אריה דרעי לשידור, אולם הם סירבו לעשות כן.

על-פי פרסום באתר חדרי חרדים, המנכ"ל אריאל דרעי אף הותקף כאשר ביקר בביתו של חבר מועצת התורה, הרב שמעון בעדני, שהביע תמיכה בשידורי התחנה. על-פי האתר, במקום, בו נכחו גם אנשי ש"ס, התפתחה קטטה.

על רקע הפרסומים, זומן המנכ"ל אריאל דרעי אל הרשות השנייה בכדי להבין את המציאות בה מתנהלת התחנה בימים אלה. בין היתר עלו טענות על איומים הנשמעים נגד תחנת הרדיו החרדית-ספרדית, שרק באחרונה חודש זיכיונה ל-4 שנים נוספות.

"הזמנו את אריה דרעי לקבל במה מלאה", אמר היום (ג') ל"גלובס" מנכ"ל "קול ברמה". "שלחתי מכתב למטה ש"ס ולחברי הכנסת. התחנה משקפת את הלך-הרוחות בציבור הספרדי התורני, והיא לא שופר בית של שום מפלגה תחת שיקולי עריכה".

לדבריו, "התחנה לא קשורה ולא תהיה קשורה לשום פוליטיקאי. אנחנו עובדים בשיתוף-פעולה הדוק וצמוד עם הרשות השנייה, והוצאנו רשימת כללים משלנו שנכונים לבחירות, שמחמירה אף יותר. אנחנו מדברים על הצורה והמחויבות לקוד האתי, ובכל נושא הרבנים אנחנו נזהרים הרבה יותר".

ברשות השנייה אישרו את הדברים.