צפו בתור הענק לגיליון "שרלי הבדו": הכול אזל לפנות בוקר

כחצי מיליון עותקים נמכרו בפריז היום; בימים הקרובים יופצו עוד עותקים ■ איראן ודאע"ש: האיור של מוחמד מעליב

שרלי הבדו / צילום: רויטרס
שרלי הבדו / צילום: רויטרס

הגיליון החדש של העיתון הסאטירי "שרלי הבדו" הפך ללהיט בצרפת בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית בשבוע שעבר בה נהרגו 12 אנשים - 9 מהם ממערכת העיתון (ובהם העורך הראשי).

על שער הגיליון מתנוססת קריקטורה של הנביא מוחמד שמחזיק שלט עם הכיתוב: "אני שרלי" - כפי שעשו צרפתים רבים בשבוע האחרון בעצרות התמיכה השונות.

על-פי הערכות, הגיליון הודפס ב-2-3 מיליון עותקים בצרפת ובעולם, כאשר כלי התקשורת הזרים מדווחים היום (ד') כי כל העותקים בפריז נחטפו מהמדפים עוד לפני עלות השחר.

התמונה הזו מראה תור ענק באחד הקיוסקים שמכרו את הגיליון:

התור הבוקר לקניית העיתון
 התור הבוקר לקניית העיתון

והתמונה הזו צולמה במקום אחר, לפני הזריחה:

התור הבוקר לקניית העיתון ``שרלי הבדו`` / צילום מסך מתוך הפייסבוק של שגיא-פיליפ גולדשטיין
 התור הבוקר לקניית העיתון ``שרלי הבדו`` / צילום מסך מתוך הפייסבוק של שגיא-פיליפ גולדשטיין

בצרפת מדווחים כי מערכת העיתון תפיץ כחצי מיליון עותקים מדי יום כדי לעמוד בביקושים, שכן לפי שעה כל הגיליונות בצרפת אזלו. במדינות אחרות במערב יופצו עותקים גם כן, כמו למשל 2,000 עותקים בלונדון ו-1,500 בקנדה, כאקט של הזדהות.

המשטר באיראן תקף את מערכת העיתון על ההחלטה להציג עוד איור של מוחמד בשער הגיליון, וכינו אותה "מעליבה" ו"פרובוקטיבית". גם ארגון הטרור דאע"ש פרסם גינוי לשער הגיליון וכינה את ההחלטה לצייר את מוחמד "מהלך טיפשי במיוחד".

השער, למי שלא זוכר, נראה כך:

שרלי הבדו / צילום מסך
 שרלי הבדו / צילום מסך

מנגד, מחלק עיתונים בפריז שחילק את הגיליון החדש של "שרלי הבדו" אמר שהתורים הגדולים "מחממים את ליבי". עיתונאי צרפתי בשם סטפן דה-וארי (Stefan de Vries) התלוצץ בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "עדיין אפשר להשיג עותקים של 'שרלי הבדו' ב-eBay... ב-100 אלף אירו".

אתמול (ג') דיווחנו כי הגיליון האחרון של "שרלי הבדו", בו מצויר הסופר הפרובוקטיבי מישל וולבק, מוצע למכירה ב-eBey ב-3,000 דולר.