בלגיה: 3 הרוגים בפשיטה על תא טרור במדינה

פשיטה משטרתית על תא טרור במזרח המדינה גבתה את חייהם של לפחות 3 טרוריסטים - כך עפ"י דיווחים ■ עדי ראייה סיפרו על פיצוצים וירי ■ ברכבת התחתית של בריסל: מצוד אחר אדם שצעק "אללה אכבר" ונמלט

גנט - בלגיה / צילום: רויטרס
גנט - בלגיה / צילום: רויטרס

אנשי היחידה ללוחמה בטרור בבלגיה פשטו הערב (ה') על מבנה ששימש על פי החשד כמרכז לפעילות טרור במזרח המדינה. על פי דיווחים שונים, לפחות שני בני אדם נהרגו במהלך הפשיטה בעיר ורבייר - לא רחוק מהגבול עם גרמניה והולנד.

עדי ראייה סיפרו כי במשך דקות ארוכות נשמעו מהמקום צרורות ירי מנשק אוטומטי. עוד דווח כי פיצוצים עזים נשמעו סמוך לתחנת הרכבת בעיירה. בבלגיה מדווחים כי מלבד שני ההרוגים, אדם נוסף נפצע בתקרית ואחר נעצר. בשלב זה לא ברור האם האירוע הסתיים.

מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת בצרפת כי מקור כלי הנשק ששימשו את שלושת המחבלים בשתי תקריות הטרור בפריז הוא בלגיה. בתוך כך דווח אמש בצרפת על חשד לפיגוע דריסה סמוך לארמון האליזה בפריז. מהדיווח עולה כי מכונית דהרה בניגוד לכיוון התנועה סמוך למשכנו של הנשיא הולנד ופגעה בשוטרת. משטרת פריז עצרה שני בני אדם בחשד למעורבות בתקרית ונבדק כעת האם יש קשר בינה לבין גל הטרור שפקד את העיר.

אתמול פורסמו לראשונה תמונות שצולמו במצלמות האבטחה של ה"היפר כשר"בזמן מתקפת הטרור בפריז. בתמונות נראה החוטף אמדי קוליבאלי לצד העובדים בזמן שחלק מהקונים מצטופפים בפינה בחשש לחייהם.

במאי 2014 ביצע מחבל פיגוע ירי במוזיאון היהודי בבריסל, בירת בלגיה. בפיגוע נרצחו זוג אזרחים ישראלים - עמנואל ומרים ריווה ז"ל - וכך שני עובדים במקום. בסוף החודש נעצר במרסיי חשוד בביצוע הפיגוע ובסוף חודש יולי הוא הוסגר לבלגיה.