בלודג'ט: "הכסף סוף-סוף הולך בעקבות עיני הגולשים"

העורך הראשי של אתר "ביזנס אינסיידר": "עולם הדיגיטל השתנה - הכנסות הפרסום של גוגל היום הרבה יותר גדולות מאלה של העיתונים והמגזינים יחד"

הנרי בלוג'ט / צילום: world economic forum
הנרי בלוג'ט / צילום: world economic forum

"עולם הדיגיטל השתנה - הכנסות הפרסום של גוגל היום הרבה יותר גדולות מאלה של העיתונים והמגזינים יחד. גוגל היום מהווה חצי משוק הפרסום העולמי בטלוויזיה. פייסבוק מגיעה ליותר צעירים בארה"ב מאשר רשתות השידור המובילות ולנטפליקס יש יותר מנויים מאשר ל-HBO". כך סיכם הנרי בלודג'ט, אחד מהעיתונאים החשובים והמובילים בעולם האינטרנט והעורך הראשי של האתר הפופולרי "ביזנס אינסיידר" את המהפכה הדיגיטלית שמתרחשת מול עינינו במסגרת כנס DLD. "אחרי הרבה שנים, הכסף סוף-סוף הולך בעקבות עיני הגולשים. הוצאות הפרסום בארה"ב הולכות ועוברות לדיגיטל. אם פעם חשבתי על טיים וורנר כחברת מדיה ענקית, היום היא קטנה ביחס לגוגל", הוסיף בלודג'ט.

"השאלה אם חברות טכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק ניצחו וצריך להרים ידיים? לא בהכרח. תראו את גוגל, שהצמיחה שלה בעולם החיפוש מתחילה להיעצר. אם מקשיבים לילדים שלי בני ה-12 אז אף אחד כבר לא משתמש בפייסבוק. הם משתמשים באינסטגרם. כשאני שואל למה, הם אומרים לי שהמבוגרים לא מבינים את זה. 'הם חושבים שזו רק אפליקציית צילום ולכן לא עוקבים שם אחרי הילדים שלהם'".

בלודג'ט המשיך לדבר על המהפכה הדיגיטלית שהתרחשה ומתרחשת לנגד עינינו כבר תקופה ארוכה. "במהלך 150 השנים האחרונות חסכנו 30 שעות עבודה בשבוע בגלל פרודוקטיביות. לאן הן הלכו? 28 שעות מהן אנחנו מבזבזים בצפייה בטלוויזיה", סיפר בלודג'ט. בדבריו הוא התייחס גם למהפכה של הסמארטפונים. "אנחנו רואים את רוב הצמיחה בהודו, סין ובשווקים מתפתחים. סין היא סיפור הצלחה - שוק המובייל שם כפול מזה של ארה"ב. היצרניות הסיניות מוכרות 25% ממכשירי הסמארטפונים עולם. זה טרנד מדהים שישנה את השוק".

הוא התייחס לעובדה שהטאבלטים צמחו מאוד בתחילת הדרך ואז נעצרו. "לפני שלוש שנים אמרו על אפל שהיא חברת אייפד ולא חברת אייפון. אבל מכירות האייפד עברו לצמיחה שלילית והן מצטמצמות. למה זה? יש שלוש סיבות: הטאבלטים מחזיקים הרבה שנים ולא צריך להחליף אותם, הסמארטפונים הופכים לגדולים ועושים קניבליזציה והמחירים של הטאבלטים עדיין גבוהים מדי".