לפיד: "על מה קיבלנו השבוע העלאת שכר? הכנסת לא עובדת"

"איך הם לא מתביישים? חברי הכנסת בישראל מרוויחים יותר מפי 4 מהשכר הממוצע במשק. יותר מחברי הכנסת בשוויץ, בנורבגיה, בצרפת, בבריטניה, בגרמניה ובארה"ב. לא מספיק להם?"

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד כינס היום (ג') את ישיבת סיעת "יש עתיד" ותקף את העלאת שכר הח"כים השבוע.

"השבוע קיבלנו העלאה בשכר. אנחנו וכל חברי הכנסת. למה? על מה? הכנסת בכלל לא עובדת עכשיו", אמר לפיד. "יש עתיד היתה המפלגה היחידה שנאבקה נגד העלאת השכר המיותרת הזו. ניסינו לגייס את המפלגות האחרות, אבל לא היה עם מי לדבר. כל הקדושים נעלמו פתאום. כל החברתיים בעיני עצמם, כשזה מגיע לשכר שלהם, אי אפשר למצוא אותם. ימין ושמאל, הליכוד, העבודה, סוף סוף התגלה נושא שמאחד את כל סיעות הבית חוץ מאתנו - העלאות שכר לעצמם.

"איך הם לא מתביישים? חברי הכנסת בישראל מרוויחים יותר מפי 4 מהשכר הממוצע במשק. יותר מחברי הכנסת בשוויץ, בנורבגיה, בצרפת, בבריטניה, בגרמניה ובארה"ב. לא מספיק להם? הם לא גומרים את החודש?".

לפיד אמר כי חברי הכנסת של "יש עתיד" החליטו לתרום את תוספת השכר וציין כי שיגר מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למנוע את העלאת השכר - אך אדלשטיין לא הגיב.

"'יש עתיד' היא המפלגה היחידה שניסתה למנוע את העלאת שכר חברי הכנסת", הוסיף לפיד. "במשך שנה שלמה ניהלנו מאבק לביטול התוספת בשכר הח"כים. בהתחלה יזמנו קיצוץ של 10% בשכר חברי הכנסת, אבל המפלגות האחרות תקעו את זה. התכנסה וועדה ציבורית, בראשות פרופ' חיים לוי, שקבעה שיש לשנות את מנגנון העדכון האוטומטי בשכר. כל מה שצריך זה לאשר את המלצות הועדה. הם פשוט חוסמים את אישור ההחלטה. כי הם עסוקים, כמו תמיד, בעיקר בעצמם. אז מה אם זה על חשבונו של הציבור?".