הטיפ היומי: מחיר היעד של המניה הזו הועלה - והיא מומלצת

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצה על מניית GNC ב"קנייה" ובמחיר יעד של 50 דולר

חברת GNC Holdings / צילום: בלומברג
חברת GNC Holdings / צילום: בלומברג

חברת GNC Holdings נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: GNC) לפי שווי שוק של 3.9 מיליארד דולר. החברה מפעילה רשת קמעונאית, שמתמחה בתחום הוויטמינים ותוספי התזונה.

באחרונה ערכנו בדיקה מפורטת של המיילים השיווקיים ש-GNC שלחה ברבעון הרביעי של 2014 וברבעון הרביעי של 2013, וזאת במטרה להבין את "תהליך הגמילה" שלה ממבצעים לטובת שיפור הרווחיות הגולמית. הממצאים שלנו מצביעים על שינויים קלים אך ברורים - בעוד לא היה שינוי במספר המיילים השיווקיים שנשלחו, מספר המבצעים ירד מעט, ונרשמה ירידה חדה במבצעי Bundled (חבילות מוצרים) לעומת עלייה בהצעות שיווקיות ייעודיות.

במקביל לבדיקה זו, ביקרנו בחנויות של GNC כדי להבין את רמת המשיכה של המותג, והתעודדנו מקו המוצרים החדש, GNC Puredge, שכולל תוספי תזונה המיועדים לעוסקים בפעילות גופנית. התפתחות חיובית נוספת שראינו, היא המדפים הייעודיים למוצרים נשיים; עם זאת, אנחנו לא סבורים שהם ימשכו לקוחות חדשים לחנויות, ללא שינויים בשיווק, שעדיין לא ראינו.

אנחנו מאמינים ש-GNC מבצעת את היוזמות שלה בקצב מדוד. הירידה במספר המבצעים ברבעון הרביעי של 2014 הייתה מתונה יותר ממה שצפינו. אנחנו מעריכים כרגע שהחברה תרשום ירידה של 4.8% במכירות חנויות זהות ברבעון, אך רואים פוטנציאל לכך שהיא תעקוף את התחזית הזאת. תמהיל המבצעים ברבעון היה חיובי, עם פחות הנחות ומבצעי חבילות; וכל זה מבשר טובות לרווח הגולמי של GNC, שם התחזית שלנו גבוהה ביחס לקונצנזוס האנליסטים.

אנחנו ממשיכים לצפות לרווח נקי של 59 סנט למניה ברבעון הרביעי, סנט אחד מעל תחזיות הקונצנזוס. אנו מצפים להמשך מומנטום ברווחיות ברבעונים הקרובים, ומזהים אפשרות לצמיחה בשיעור דו-ספרתי ברווחים בטווח הארוך, על רקע ביצועי ההנהלה החדשה.

אנו מותירים את המלצתנו למניית GNC על "קנייה". במקביל אנחנו מעלים את מחיר היעד שלנו בדולר אחד ל-50 דולר, פרמיה של כ-14% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם