הון שקוף: כמה שווים אלי ישי ומנואל טרכטנברג?

טרכטנברג, מועמדם של הרצוג ולבני לתפקיד האוצר, מחזיק בחסכונות ופקדונות רבים אך לא ברכב, ואלי ישי פדה קופות גמל כדי לרכוש דירה

מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר
מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר

כמה הם שווים? במסגרת הפינה "הון שקוף" בתכנית חיסכון בערוץ 2 מתבקשים נבחרי הציבור להצהיר על ההון שברשותם. הערב (ד'), לאחר שראשי המחנה הציונילבני והרצוג חשפו את היקף רכושם, מצטרף גם מנואל טרכטנברג - מועמדם של השניים לתפקיד שר האוצר. גם ח"כ אלי ישי, שעזב את ש"ס והקים את מפלגת "יחד - העם איתנו", הסכים לחשוף את פרטי הצהרת ההון שלו בפני חדשות 2 - 55 ימים לפני הבחירות.

מנואל טרכטנברג הצהיר כי אין ברשותו מכונית. הוא מתגורר בדירת דופלקס בנאות אפקה בצפון תל אביב שנרכשה בשנת 2006 ב-2.2 מיליון שקלים ומוערכת היום בשווי 3.5 עד 4 מיליון שקלים. היתרה של המועמד לתפקיד שר האוצר בחשבון הבנק עומדת על 4,000 שקלים, והחסכונות שלו עומדים על 440 אלף שקלים פלוס פיקדון של 190 אלף שקלים.

בגלל תפקידה של אשתו נדין כמשנה לנגידת בנק ישראל, בני הזוג טרכטנברג מחזיקים גם בחיסכון של מיליון שקלים בנאמנות עיוורת. נוסף לכך, למועמד אין הלוואות או תיק מניות והפנסיה שלו עומדת על 2.3 מיליון שקלים.

ח"כ אלי ישי הצהיר גם כן כי אין ברשותו מכונית. כיום הוא ומשפחתו מתגוררים בדירת שישה חדרים בשכונת הר נוף בירושלים בשווי 600 אלף דולרים שמוצעת למכירה. הוא רכש דירה בקבוצת רכישה בשכונת משכנות האומה בירושלים בשווי שני מיליון שקלים.

בחשבון העובר ושב ישי נמצא בפלוס של 4,500 שקלים, וקופות הגמל ותכניות החיסכון שלו נפדו לצורך רכישת הדירה החדשה. ישי נטל הלוואה בסך 200 אלף שקלים ומשכנתא של 1,000 שקלים בחודש ואין לו תיק מניות.