סיסי בדאבוס: "נפעל להשגת שלום - זה ידכא הטרור"

עבד אל-פתח א-סיסי: "אם נצליח להגיע לשלום בין ישראל לפלסטין, תיווצר מציאות חדשה במזרח התיכון" ■ מוקיע שוב את השיח הקיצוני באיסלם: "לא יכול להיות שיח דתי שיהיה בקונפליקט עם העולם. עלינו לשנות את השיח הדתי"

פתחי א-סיסי / צילום: רויטרס
פתחי א-סיסי / צילום: רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי התארח בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ואמר כי מצרים תפעל להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים.

"תפקידה של מצרים הוא לא רק בהשגת הסכם הפסקת אש בין ישראל ועזה; מצרים תמשיך לפעול להשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה פלסטינית במזרח ירושלים", אמר סיסי. "אף אחד לא דמיין מה חשב הנשיא סאדאת כשהציג את חזונו לשלום אבל השנים חלפו והזמן הוכיח שרעיונותיו היו בעלי חזון ונכונים. אני רוצה להגיד לעולם שאם נצליח להגיע לשלום בין ישראל לפלסטין תיווצר מציאות חדשה במזרח התיכון, שתגביר את היציבות ותדכא את הטרור".

סיסי התייחס בדבריו לקריאתו בנאום באוניברסיטת א-אזהר בקהיר לשנות את השיח באיסלם וקרא שוב להוקיע את השיח הקיצוני באיסלם.

"התדמית הנוראה שנוצרה לאיסלם בעקבות מעשי הטרור אילצה אותנו לחשוב שצריך לעצור ולשנות את השיח הדתי", אמר סיסי. "המנהיגים של א-אזהר ומנהיגים דתיים שמוטרדים מהתדמית של האיסלם מאוד התעניינו בנאום שנשאתי. לא יכול להיות שיח דתי שיהיה בקונפליקט עם העולם. אנחנו צריכים לשנות את השיח הדתי; זה לא קשור לאמונה אלא לשיח שיהיה מתאים יותר לעולם ויהיה נקי מעיוותים. לאף אחד אין מונופול על האמת ואף אחד לא צריך להאמין שדעותיו טובות משל אחרים".