אחיו של משה כחלון חשוד בעבירות מירמה והפרת אמונים

קובי כחלון, בכיר מטה הבחירות של מפלגת "כולנו", חשוד בעבירות מירמה והפרת אמונים בתפקידו כיו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים ■ המידע על החקירה הודלף לקובי כחלון, שמיהר לדווח על כך למשטרה

קובי כחלון / צילום: איל יצהר
קובי כחלון / צילום: איל יצהר

קובי כחלון, אחיו של יושב-ראש מפלגת "כולנו" משה כחלון, חשוד בעבירות של מירמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו כיושב-ראש ועדת התכנון והבנייה של עיריית ירושלים.

מתברר כי היחידה הכלכלית של המשטרה את החשדות כבר יותר משנתיים, אלא שדבר החשד הודלף לקובי כחלון - מבכירי מטה הבחירות של אחיו.

המידע הודלף לו לכאורה לאחר שאיש העסקים יאיר ביטון, הבעלים של חברת הנדל"ן הבורסאית ב. יאיר, טלפן אליו ואמר לו: "מתנהלת נגדך חקירה סמויה, אני מכיר עורכת דין בכירה שתוכל לסייע לך".

כחלון המבוהל עדכן מיד את מקורבו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, וברקת ייעץ לו לפנות ללא דיחוי למשטרה. בעקבות ההמלצה הגיע קובי כחלון ליחידה הכלכלית ועדכן את ראש צוות החקירה על כך שדבר קיומה של החקירה נגדו הודלף לו.

כעת חוקרת המחלקה לחקירת שוטרים חשד שקצין המשטרה עמו נפגש כחלון - הקצין החשוד בפרשת עורך הדין רונאל פישר - לא דיווח לממונים עליו על דבר השיחה עם כחלון ועל העובדה שהחקירה הסמויה הודלפה לחשוד הבכיר.

"מרשי פעל ללא דופי ועשה כל שמצופה מקצין משטרה כשמידע כזה מגיע אליו", אמר פרקליטו של הקצין, עו"ד עופר ברטל.

קובי כחלון מסר בתגובה: "מעולם לא נחקרתי כחשוד. נקראתי למסור עדות, ואין נגדי חקירה. אתה משבש חקירה אחרת".

ממפלגת "כולנו" נמסר כי "לפני כשנתיים היה קובי קורבן לניסיון סחיטה על-ידי קצין משטרה בפרשת רונאל פישר. בעקבות בדיקת העובדות ולאחר דיווחו של קובי לקציני משטרה בכירים בזמן אמת, משמש היום קובי כעד מרכזי בפרשה כנגד אותו קצין מושחת. קובי עודכן על-ידי המשטרה כי התיק נסגר, וכעת ממתינים לסגירה פורמלית של התיק על-ידי הפרקליטות. לצערנו, יש גורמים אינטרסנטים המנסים לעשות שימוש פוליטי ומניפולטיבי על מנת לפגוע במפלגת 'כולנו'".

בפרקליטות מחוז ירושלים ובמחלקה לחקירת שוטרים אישרו את פרטי הידיעה.