בשורה לחולי סוכרת? אישור FDA לאפליקציית ניטור סוכר בדם

חברת DexCom קיבלה אישור של מנהל המזון והתרופות למערכת Dexcom Share, שמשדרת נתונים מחיישן קטן, דמוי חוט חשמל, המוחדר אל מתחת לעור

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

חברת DexCom קיבלה אישור של ה-FDA למערכת הראשונה של אפליקציות לניטור רמת הסוכר, המאפשרת להשתמש במכשירים ניידים כמו האייפון כדי לנטר מרחוק את בריאותם של חולי סוכרת.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי נתן אור ירוק למערכת Dexcom Share, שמשדרת נתונים מחיישן קטן, דמוי חוט חשמל, המוחדר אל מתחת לעור. ישנן מערכות דומות בשוק, אך אף אחת מהן לא זכתה לאישור מצד הרשות מאז החלה לפקח על אפליקציות רפואיות למכשירים ניידים בשנת 2013. החיישן התת עורי משגר כל העת נתונים על רמות הסוכר למכשיר ניטור שאותו לובשים על הגוף.

"קהילת הסוכרתיים ממתינה בדריכות לטכנולוגיה החדשנית הזאת, בעיקר אלה המטפלים בילדים חולי סוכרת, המעוניינים לעקוב מרחוק אחר רמות הסוכר בדם אצל הילדים", כך אמר אלברטו גוטיירז, מנהל האבחון המעבדתי והבריאות הרדיולוגית במרכז של ה-FDA למכשירים ובריאות רדיולוגית.

על פי הערכות ה-FDA, בארה"ב חיים כ-25.8 מיליון חולי סוכרת וגילם של כ-215 אלף מתוכם נמוך מ-20. אנשים החולים במחלה אינם יכולים לייצר אינסולין או להשתמש כראוי באינסולין המיוצר על ידי הגוף כדי להפוך את הגלוקוז הנמצא בדם לאנרגיה. סוכרתיים נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות לב וכן לנזק חמור לעיניים, לעצבים ולכליות.