שרון גל: "אסור שתהיה קריסה בבת-אחת של 20% בדירות"

גל, ששוריין במקום ה-5 ברשימת ישראל ביתנו לכנסת, הודף את הסקרים הלא מחמיאים: "בסקרים שלנו אנחנו מקבלים 8-10 מנדטים" ■ על פרשת ישראל ביתנו: "כל מיני כוחות מחפשים לפגוע. אני מרגיש שהציבור איתנו"

שרון גל וקרן בן דוד / צילום: יוסי כהן
שרון גל וקרן בן דוד / צילום: יוסי כהן

"בסקרים אנחנו מקבלים בין 8 ל-10 מנדטים" - כך טוען שרון גל, יזם נדל"ן ששוריין במקום 5 ברשימת ישראל ביתנו, בראיון לגלובס TV בתוכנית "דיבור פוליטי" עם ליאת רון. זאת, על אף הסקרים שפורסמו לאחרונה ומצביעים על 4-5 מנדטים למפלגה.

בתוכנית מתייחס גל לפרשת ישראל ביתנו שגרמה לצניחה של המפלגה בסקרים, ואומר: "בסוף יש אינטרסים, בסוף יש כל מיני כוחות כאלה מאחורי הקלעים שמנסים לבחוש, לעשות, להזיק ולפגוע. בסוף יש את השכל הישר, אם יש משהו שצריך לבדוק אותו בודקים, אני מרגיש שהציבור איתנו. והרבה יותר ממה שכתוב בסקרים, ואני אומר לך שאנחנו נהיה מפלגה דו-ספרתית, ולדעתי גם נפתיע בבחירות האלה, וחכי לסוף, מוקלט מצולם".

גל נשאל על בועת הנדל"ן וטוען שאסור שמחירי הדירות ייפלו בחדות, אלא יש צורך בירידה הדרגתית של המחירים.

"הכול צריך לקרות באופן מדורג", אומר גל, יזם נדל"ן ובן זוגה של יזמית הנדל"ן קרן בן-דוד. "אסור שתהיה קריסה בבת-אחת של 20%, חס וחלילה, זה לא טוב לשוק. צריך שתהיה ירידה מדורגת, אתה מדביק את הקצב, אתה מתחיל לגרום לשוק שיתנהג בצורה נורמלית, הוא רואה את זה לאורך חודשים, אתה מנגיש את הדירות לזוגות הצעירים, אבל צריך כאן הרבה כוח והרבה עוצמה.

"צריך לעשות כאן שינוי יסודי, זה טיפול שורש, לא אקמול של איזה שהיא תכנית של מע"מ 0%, שאתה שולח כותרת לעיתון 8 חודשים לפני שבכלל מתחילים לדבר על זה; אתה מקפיא את כל השוק, אתה מייצר בדיוק את הדבר ההפוך, כולם באוצר אומרים לך את זה, ואתה הולך עם ראש בקיר, כי בסקרים זה פופולרי. לא פועלים לפי מה פופולרי פה, פועלים לפי מה שצריך ואני הולך, ככל שאני אוכל, בצניעות ובענווה, לעבוד בעניין הזה קשה".