רגב ב"בחירות על הבר": "זחאלקה וזועבי הם סוס טרויאני"

במפגש "בחירות על הבר" הערב התארחו ח"כ רגב וח"כ זחאלקה ■ רגב: "אני מקווה שיעמידו את זועבי לדין" ■ זחאלקה: "כשאני מרחף סביב 12-15 מנדטים, אני אומר תודה לליברמן. מאחל לו שיהיה מחוץ לכנסת"

במסגרת סדרת ערבי "בחירות על הבר" של "גלובס" בהנחיית ליאת רון, התארחו הערב (ג') ח"כ מירי רגב (הליכוד) וח"כ ד"ר ג'מאל זחאלקה (המחנה הדמוקרטי). המפגש התקיים במועדון האוזןבר, שד' בן ציון 1, תל אביב.

במסגרת המפגש התפתח דיון בנוגע לפסילה אפשרית של ח"כ חנין זועבי, כאשר לכל אורך המפגש פעילים של רגב צעקו מהקהל. "אני לא חושב שיאשרו את ההחלטה. פעם אחר פעם החליטו לפסול מועמדים ערבים, רק ערבים", אמר זחאלקה על כך.

רגב: "היא חייבת להיפסל. לא יכול להיות. אני מקווה שהיועמ"ש יעשה סדר, אין מקום להסתה ויד לטרור. בדמוקרטיה אין אנרכיה. אין מקום לסוסים טרויאנים בכנסת".

"החלטתם להעלות את המשילות ואת כוחן של מפלגות ערביות עלה. באתם לברך ויצאתם מקללים", העירה ליאת רון, ורגב ענתה: "ערביי ישראל הם לא סוס טרויאני. זחאלקה וזועבי הם סוס טרויאני. צריך את אלה שדואגים לרווחה שלהם ולא לחמאס. נוח לי עם כל מי שיושיט יד.

"לצערי חברי הכנסת הערבים הם קיצוניים. אני רוצה אנשים שלא רוצים לחסל את המדינה הדמוקרטית. יש בעיה עם רשימת העבודה, לכן אני מקווה שיעמידו את זועבי לדין".

זחאלקה הגיב על הדברים באומרו: "קודם כל שרגב תירגע. תביאי ואליום לכנסת כי תצטרכי להיות רגועה כשיהיו 15 ח"כים ערבים. כשאני מרחף סביב 12-15 מנדטים, אני אומר תודה לליברמן. מאחל לו שיהיה מחוץ לכנסת. נשלח לו מכתב תודה כפול על כך שלחץ ועזר לנו להתאחד".

זחאלקה: "אני בעד פתרון של שתי מדינות, פירוק ההתנחלויות. אני פועל למען כמו חבריי היהודים והערבים לדמוקרטיה אמתית. עקרון האדם השווה. אין אזרח מעל אזרח. הבסיס של הדמוקרטיה הוא האזרחות השווה".

רגב: "יהודית ודמוקרטית? הוא רוצה לחסל את המדינה היהודית".

זחאלקה: "המדינה לא צריכה להיות שייכת ליהודים אלא לכלל האזרחים".

בתשובה לסוגיית השירות הלאומי של הערבים, אמר זחאלקה כי "האפליה לא קשורה לשירות, עיין ערך הישובים הדרוזים והפקעת הקרקעות".

רגב: "הם משרתים".

זחאלקה: "אבל אין שוויון זכויות. תודה רבה שאני נושם אוויר בזכות הגברת רגב. אנחנו מעודדים את הנוער להתנדבות אבל לא במסגרת של השירות הצבאי. שירות אזרחי קיים כל הזמן אצלנו. אני מזדהה עם הפלסטינאים כשהם מדוכאים. אני פועל למען צדק. למען שוויון".

רגב: "לא במדינת ישראל. כשהבן שלי הלך לצבא בגיל 18, הוא בגיל הזה הלך לכלא על טרור".

ליאת רון: "האם תמליץ על הרצוג?"

זחאלקה: "אנחנו מחכים, אני מקווה שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה. זה יחסוך חיי אדם".