סתיו שפיר: "החטיבה להתיישבות הפכה לחטיבה לשחיתות"

שפיר: "פרשת ישראל ביתנו חשפה מנגנון מכוער ופסול, וזהו רק קצה הקרחון"

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שניהלה בכנסת המתפזרת מאבק מתמשך נגד העברות הכספים הבעייתיות לכאורה בוועדת הכספים - בין היתר לחטיבה להתיישבות - קוראת היום (ה') לסגור את החטיבה ומכנה אותה מושחתת.

"בשנתיים האחרונות חשפתי את תקציבה האמיתי של החטיבה להתיישבות שהוסתר במשך שנים, ואת השיטות הסודיות שבאמצעותן נגנבו מהציבור הישראלי כספים שהוזרמו לעמותות הפרטיות של הימין ולהתנחלויות, על חשבון הנגב והגליל. בחגיגה המושחתת הזו שעלתה לנו מאות מיליוני שקלים בשנה השתתפו פוליטיקאים רבים וזכו לשיתוף פעולה צמוד של פקידי האוצר שפרסו את חסותם על מסלולים לא חוקיים להעברת כספי ציבור למקורבים", מסרה שפיר.

שפיר תקפה את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ואת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ואמרה: "האחים בנט-לפיד המשיכו בשנתיים האחרונות את המאפיה של ועדת הכספים ושיתפו פעולה עם היעדר השקיפות בחטיבה להתיישבות. אנחנו שמנו לזה סוף. הוכחנו שהשקיפות מנצחת את השחיתות. הציבור בישראל כבר לא מוכן לספוג שקרים, סילופים והסתרות, והוא הוכיח את זה בהתגייסות חסרת התקדים למאבק שלי".

עוד אומרת שפיר כי "ההבנה של אנשי האוצר כי כבר אין להם ברירה אלא לשנות את הנהלים הפסולים ולהתחיל לשחרר את המונופול שלהם על כספי המסים שלנו, היא ניצחון מוחץ של המאבק הציבורי שלנו לשמירה על כספי המסים של אזרחי ישראל. מאבק שהתחיל בדיוני ועדת הכספים, הגיע לבית המשפט העליון וימשיך שם בדיון שיתקיים בעוד כשבועיים".

לדברי שפיר, "החטיבה להתיישבות הפכה לגוף שמבצע מסחרה פוליטית בכספי המסים שלנו ובמקום לממש את מטרתה המקורית - לבנות בנגב ובגליל - הפכה לקופה הסודית של ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, וחמור מכך, של אנשי הבית היהודי שמנהלים עמותות פרטיות ברמת אביב ג' ורעננה. חוסר השקיפות שבו התנהלה החטיבה, איפשר שחיתות בחסות המדינה וכל הגורמים האחראים מבינים היום שאי אפשר לתת לזה להימשך. פרשת ישראל ביתנו חשפה מנגנון מכוער ופסול, וזהו רק קצה הקרחון".