סופית: חיים רמון עזב את הפועל ת"א

אחרי שנתיים וחצי בתפקיד, רמון העביר את זכויות הניהול והמכירה של מועדון הכדורגל, לתקופה בלתי מוגבלת - לעמותת האוהדים שמחזיקה ב-20% מהמניות

חיים רמון / צלם: תמר מצפי
חיים רמון / צלם: תמר מצפי

אחרי שנתיים וחצי בתפקיד, חיים רמון עזב היום (ש') רשמית את תפקידו כמחזיק זכויות הניהול בהפועל ת"א, אותן העביר לעמותת האוהדים, שמחזיקה ב-20% מהמניות של מועדון הכדורגל. זאת בתום שבוע סוער בו מכר את כוכב הקבוצה, גילי ורמוט, ליריבה העירונית מכבי ת"א.

"זכויות הניהול והמכירה של המועדון יועברו במלואן לעמותה לתקופה בלתי מוגבלת", נמסר בהודעה רשמית משותפת של הפועל ת"א והעמותה. "בשבועות הקרובים נכנס מסיבת עיתונאים בה יפרט היו"ר בארי בן זאב (חבר הוועד המנהל של העמותה) את תוכניותיו העתידיות לניהול המועדון, עד למציאת רוכש".

בן זאב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק הפועלים, אמר: "זהו צעד משמעותי בדרך שתוביל את המועדון של כולנו לימים טובים ויציבים יותר. התהליך רק בתחילתו אולם אני אופטימי מאוד לגבי הסיכויים שבסופו עתידה של הפועל יהיה בטוח".

נקודת השפל ההיסטורית של הפועל ת"א / דעה
"אוהדים ינהלו את הפועל"? זה לא ילך / דעה
בורר ההתאחדות רמון חייב לטביב 5 מ' ש'; הפועל: טביב חייב 19 מיליון

התקופה הסוערת של רמון בהפועל החלה בקיץ 2012, אז לקח את הקבוצה מידיו של אלי טביב, לאחר מחאת אוהדים כנגד האחרון, ואחרי שהצליח לחתום מולו על עסקת רכישה מורכבת בסך כולל של 17 מיליון שקל (כשרק 6 מיליון מתוך הסכום שולמו עד כה לטביב). בשנתיים הראשונות הצליח רמון לגייס כספים ולהעמיד לקבוצה בכל עונה את התקציב השלישי בגובהו בליגת העל הישראלית, בסיוע של אנשי עסקים כגון מני ויצמן, עידו חג'ג', בכור צבאן ומאיר תושב.

עם זאת, מהר מאד גילה רמון שההתחייבויות אותן לקח אינן מציאותיות: הדבר בא לידי ביטוי, למשל, בהחלטה שנלקחה לפני כשנה לקצץ רוחבית בשכר של כל שחקני המועדון.

בעונה הנוכחית החליט רמון לסגור את הברז סופית: בקיץ החליט על מכירתו של חלוצה המצטיין של הקבוצה, עומר דמארי; במתחם וולפסון הורכבה על-ידי המנהל המקצועי איל ברקוביץ' (שכבר הספיק להתפטר מתפקידו) קבוצה זולה וצעירה, שהידרדרה לתחתית הטבלה. השבוע, כאמור, גם ורמוט נמכר, במה שהיווה טריגר מבחינת האוהדים לקחת באופן מיידי את השליטה בקבוצה מידיו.

במהלך תקופתו ניהל רמון מספר משאים ומתנים למכירת הקבוצה, הבולט מביניהם עם אנשי הנדל"ן האמריקאים סאני קאהן וראסל גלבוט - אך אלו לא הבשילו לכדי חתימה. כעת, המשימה למכור את המועדון תהיה מונחת על כתפי עמותת האוהדים של הפועל.