חברת משאבות התרופות סטדימד יוצאת לגייס 55 מ' ד'

בין המשקיעים בחברה: משפחת זיסאפל וערי סטימצקי ■ המוצר המוביל יוגש ל-FDA במהלך השנה

ערי סטימצקי / צילום: תמר מצפי
ערי סטימצקי / צילום: תמר מצפי

חברת סטדימד, המפתחת משאבות למתן רציף של תרופות, פרסמה תשקיף לגיוס של עד 55 מיליון דולר. סטדימד נוסדה בחממת רד של משפחת זיסאפל. היום הנהלתה אמריקאית, אולם חלק נכבד מהפיתוח מבוצע ברחובות. בין משקיעיה הישראלים נמצא גם ערי סטימצקי. חתמי ההנפקה הם וולס פארגו ו-RBC, וחתם המשנה הוא ג'יי.פי מורגן.

סטדימד, שהוקמה ב-2005, פיתחה משאבת-מדבקה שיכולה להזריק תרופות באופן רציף. מוצריה מבוססים על פורמולציות חדשות של תרופות קיימות בשוק, המועברות דרך המכשיר הייחודי של החברה. המוצר המוביל הוא לתחום לחץ הדם בריאות. כיום ישנה תרופה אחת לתחום זה, שפיתחה חברת יונייטד ת'רפיוטיקס (המוכרת בישראל מהסכם הפיתוח שלה עם חברת פלוריסטם). היום מחיר התרופה נע סביב 150 אלף דולר לחולה לשנה, כיום ל-3,000 חולים, אך בסטדימד מאמינים כי ניתן יהיה להרחיב את השוק.

רישום גם באירופה

המוצר ניתן היום בעירוי או הזריקות תת-עוריות. ליונייטד כבר יש משאבות למתן רציף של התרופה, אולם לדברי סטדימד, השימוש בהם מסובך ויש לו גם תופעות לוואי, הנובעות מכך שהמשאבה לא תוכננה במיוחד להתוויה זו. המוצר מיועד להירשם במסלול המקוצר לתרופות (505b2), והכוונה היא להגיש את המוצר לאישור ב-2015, בתקווה לקבל את האישור ולהתחיל מסחור ב-2016. במקביל תפעל החברה לרישום באירופה. סטדימד מאמינה כי תוכל לשווק את המוצר לבדה בארה"ב, שכן מדובר בתרופת יתום לקהל מוגבל.

המוצרים לתחום הכאב, הפונים לשווקים גדולים הרבה יותר, מיועדים להגשה לאישור ה-FDA ב-2017.

סטדימד הפסידה 8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2014, וסכום דומה ב-2013 כולה. יש לה 15 מיליון דולר בקופה. משקיעיה הם בעיקר קרנות אמריקאיות כמו KB פרטנרס, פדרייטד אינווסטורס, דירפילד, וסמסון ונצ'ר פרטנרס.