הוט על הגריל: משרד התקשורת כופה תחרות בתשתיותיה

הוט הגיעה הבוקר לשולחן עגול במשרד התקשורת בהשתתפות המפעילים ונדרשת לאפשר למתחרים נגישות לתשתיותיה לטובת הגברת התחרות במסגרת השוק הסיטונאי ■ הוט טוענת שדרישות המשרד אינן ריאליות

אחרי שבזק היתה על הכוונת של משרד התקשורת ביום ראשון, היום (ג') הגיע תורה של חברת הוט לעלות על הגריל של המשרד בעניין מוכנותה לאסדרת שוק התקשורת במתכונת של השוק הסיטונאי.

כפי שעשה עם בזק, זימן מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר את הוט לשולחן עגול ביחד עם מפעילי התקשורת על מנת לוודא שתהליכי העבודה ומעברי לקוחות במסגרת כללי התחרות החדשים בשוק הקווי יהיו פשוטים וקלים ליישום.

הרפורמה בשוק הקווי שתיכנס לתוקפה ב-17 בפברואר מחייבת את בזק ואת הוט לאפשר מעבר של לקוחות למתחרים חדשים על ידי כך שניתן יהיה לרכוש מהם קווי אינטרנט מקצה לקצה במחיר מוזל.

בדומה לבזק, הוט מציגה כיצד היא רוצה שהתהליך יעבוד ואולם הספקיות ומשרד התקשורת לא מקבלים את עמדותיה ונראה שהחברה מנסה להקשות על נטישת לקוחות, מה שמתקבל בהתנגדות מצד ברגר וספקיות האינטרנט שדורשים להכניס שינויים בתהליכי העבודה שהוט מציגה.

הוט, בדומה לבזק, טוענת שחלק מהדרישות שמועלות כלפיה אינן תואמות את תיק השירות שקבע משרד התקשורת, ושחלקו גם לא ניתן ליישום.

נדגיש, כי בשונה מהתהליך בבזק, משרד התקשורת לא פרסם את מחירי השימוש בתשתיות של הוט ולכן לכאורה החברה יכולה לדרוש איזה מחיר שהיא רוצה מהמתחרים עבור השירות. בבזק המחיר מפוקח ונקבע כבר, ולכן יש להניח שהאסדרה החדשה תהיה זמינה ונפוצה יותר על גבי תשתיות בזק ולא על תשתיות הוט.

אבל לפחות ברמת ההצהרות של המשרד, הכוונה שלו היא לאפשר שימוש בתשתיות הוט כמו שהוא אפשר בבזק, אך הדבר יקרה רק כאשר ייכנס שר תקשורת חדש - שכן המשרד החליט שלא לפרסם את מחירי השימוש בתשתיות הוט אלא לאחר הבחירות.