מפקד 8200 לשעבר מקים גוף להשקעות בסייבר; גייס 18 מ' ד'

תת-אלוף (מיל') נדב צפריר מקים את Team8, פלטפורמה שתתפקד על התפר שבין קרן הון סיכון קטנה לבין חממה

Team8 / צילום: חנן גרינבלט
Team8 / צילום: חנן גרינבלט

יחידת המודיעין 8200 של צה"ל נחשבת לאחת מ"יצרניות" כוח האדם החשובות ביותר של תעשיית ההיי-טק בישראל בכלל ותחום הסייבר בפרט. אחד הבוגרים המפורסמים והעשירים של היחידה הוא גיל שויד שהקים ומנהל את חברת האבטחה צ'ק פוינט. לפי פרסומים שונים, יחידת 8200 עוסקת בניטור של מידע, לרבות האזנה לשיחות, יירוט מיילים ופיצוח צפנים.

היום פורסם כי מפקד 8200 לשעבר, תת-אלוף (מיל') נדב צפריר, מקים גוף חדש - Team8 - אשר יעסוק בהקמת חברות סייבר. צפריר מקים את המיזם עם ישראל גרימברג ולירן גרינברג. הפלטפורמה שתתפקד על התפר שבין קרן הון סיכון קטנה לבין חממה, הודיעה היום על גיוס בהיקף של 18 מיליון דולר מחברות התקשורת אלקטל-לוסנט וסיסקו, וכן מהקרנות האמריקאיות מרקר, בסמר ו-Innovation Endeavors.

מי שמוביל את Innovation Endeavors הוא אריק שמידט, יו"ר ענקית החיפוש גוגל, אשר אמר היום כי "איומי הסייבר הופכים רק יותר ממוקדים, תכופים והרסניים. אנו נרגשים לחבור לשותפות עם Team8, שנמצאת בחוד החנית של חדשנות פורצת דרך בתחום ההגנה בסייבר. הוא הוסיף כי "Team8, ויכולתה לפתח פתרונות מתקדמים ויצירתיים לסביבה דינמית ומשתנה במהירות, היא דוגמא מצוינת לכך שבמדינת ישראל נמצאים מטובי המומחים בעולם להתמודדות עם אתגרים אלו".

צפריר עצמו התייחס היום למיזם החדש שהוא מקים ואמר כי: "תחום הסייבר משנה בימים אלה התנהלות של ארגונים רבים, המשקיעים יותר ויותר משאבים על מנת למנוע תקיפות סייבר בעלות פוטנציאל נזק משמעותי.

הוא הוסיף כי "החזון הוא לאתגר את הפרדיגמות הקיימות, הן בדרך בניית חברות סטארט-אפ והן בדרכי החשיבה והפעולות הננקטות היום בתחום הסייבר. לשם כך בונה Team8 אקו סיסטם רחב וסביבת עבודה ייחודית המשלבת חשיבה אסטרטגית ויכולות מחקר ופיתוח מתקדמות, לצד בניית רשת לקוחות ושותפים ברחבי העולם ויכולת גיוס טאלנטים ייחודית. Team8 תוביל את תחום הסייבר ותציע מגוון רחב של פתרונות הגנתיים, זאת באמצעות צוותים מובילים אשר ייבנו כחברות פורצות דרך".

בתוך כך פורסמו היום חדשות חיוביות נוספות לגבי תחום הסייבר המקומי: קרן 83North, אשר פעילה בישראל ובאנגליה הודיעה על השקעה בהיקף של 15 מיליון דולר בחברת הסייבר Wandera אשר הוקמה בשנת 2012 על ידי האחים אלדר ורוי טובי שפועלים בלונדון. בסבב הגיוס השתתפה גם קרן בסמר שכבר השקיעה בחברה בעבר. החברה שגייסה מאז הקמתה 23 מיליון דולר, כולל סבב הגיוס הנוכחי, מפתחת פתרון של אבטחת מידע עבור מכשירי סלולר של ארגונים.