מעמד המועמד: מה חושבים הגולשים על הפוליטיקאים?

הגולשים ברשת מגבים את רה"מ נתניהו בהתעקשותו לנאום בקונגרס ■ שיפור בציון התפיסתי של יאיר לפיד על רקע מצב הקשישים בארץ

מעמד המועמד
מעמד המועמד

שיפורים בציונים של הפוליטיקאים ברשת: מדד "מעמד המועמד" של "גלובס" בשיתוף באזילה מעיד על שיח חיובי יותר סביב הפוליטיקאים המובילים במערכת הבחירות בשבוע החולף, כאשר רה"מ בנימין נתניהו עובר אפילו לציון חיובי לראשונה מזה 3 שבועות. כך עולה מנתונים עדכניים לשבוע שהסתיים ב-12 בפברואר.

 מעמד המועמד מעמד הפוליטיקאים
  מעמד המועמד מעמד הפוליטיקאים

ההתעקשות של נתניהו לנאום בקונגרס בארה"ב גוררת יחס חיובי של הגולשים כלפיו. חלק ניכר מהגולשים מביע תמיכה ברה"מ, בין היתר כי נשיא ארה"ב ברק אובמה אינו נתפס חיובי בשיח, ולכן ההתנגשות מולו משפיעה לחיוב על נתניהו.

כמו כן, הטענות של נתניהו נגד מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס הביאו לתמיכה רבה של גולשים שטענו כי הסיקור התקשורתי ב"ידיעות אחרונות" מוטה נגד נתניהו. פרשת הבקבוקים נעלמה מעל סדר היום, אם כי עדיין נותרו נושאים אישיים שונים שמהווים דרייבר שלילי ליחס כלפי נתניהו. הנושא הכלכלי נותר הדרייבר השלילי ביותר, אך עקב נפח השיח הנמוך, השפעתו קטנה.

מעמד המועמד השיח סביב נתניהו
 מעמד המועמד השיח סביב נתניהו

הנתונים מצביעים על שיפור בשיח גם כלפי יצחק הרצוג וציפי לבני. הציון של הרצוג-לבני עדיין שלילי ולמעשה כמעט כל הנושאים בשיח סביבם שליליים, אולם יש שיפור בנושא האישי, כאשר עיקר השיפור מגיע מהשיח על הרצוג - יש יותר ויותר קולות הקוראים לתת לו את האפשרות לנהל את המדינה. עם זאת, גם קולות אלו אינם טוענים זאת בזכות כישוריו, אלא בעיקר בגלל הכישלון של נתניהו. מנגד, השיח אינו חיובי בגלל השיח השלילי על הרצוג, במיוחד לגבי יכולתו לעמוד מול האיראנים, ובעיקר שיח אישי שלילי על לבני.

מעמד המועמד
 מעמד המועמד

יאיר לפיד מגלה גם הוא שיפור בציון התפיסתי ברשת, כאשר בשבוע החולף הייתה התייחסות בעיקר לנושא הקשישים ולשאלה האם לפיד שיפר את מצבם בתקופת כהונתו. כזכור, לפיד חוזר שוב ושוב על ההטבות שהיו כלולות לקשישים בתקציב 2015 שנקבר, כאשר לפי לפיד התקציב היה מרים 100 אלף קשישים בישראל מעל לקו העוני.

נפתלי בנט משפר גם כן את ציונו מול השבוע הקודם. יציאתו נגד התקשורת גורמת לתמיכה בו ברשת. אוהדיו טוענים שהוא נרדף ע"י התקשורת, טיעון, שכמו במקרה של נתניהו, מסייע למועמד לזכות ביחס אוהד. יציאתו למסע בארץ מתקבלת באהדה ומתחברת היטב עם תדמיתו.

שיח ברשת לגבי תיק הביטחון לאביגדור ליברמן יוצר אהדה כלפיו. התומכים רואים בו איש תקיף, שיכול להתמודד מול המצב הביטחוני של ישראל, חלקם אף טוענים שהוא יכול לעשות זאת טוב יותר מהשר הנוכחי, יעלון. נוכח התנהגות טורקיה בשבוע החולף מזכירים כי ליברמן התריע לגביהם כבר בעבר, דבר המשפר את תפיסתו. גם הפסקת השיח בנושא שחיתות סייע לו השבוע.

גם משה כחלון מציג שיפור בציון התפיסתי שלו ברשת, על רקע הצגת התוכנית הכלכלית שלו. ברשת התנהל דיון ממשי לגבי התוכנית שהציג, אם כי דיון פחות ענייני התנהל לגבי הצהרת ההון שהגיש, כאשר עיקר הדיון הוא בעצם האם הכסף שצבר מהווה מכשול בפני יכולתו להיות נציגם של החלשים.

ציונו של אריה דרעי נותר כמעט ללא שינוי. קמפיין "השקופים" לא מצליח לעורר את השיח לגביו. חלק מהשיח מאשים אותו המצב הנחשל של "השקופים", אותם הוא מנסה לייצג. ככלל, רוב השיח כלפיו כולל התייחסות לחוסר אמינותו.