תעמולת בחירות בצה"ל? בנט מופיע על מחברות ב"מגלן"

בצה"ל מסבירים כי בנט כתב את המנון היחידה המובחרת, אבל מודים כי המחברות מחולקות רק ב-4 השנים האחרונות, אף שבנט השתחרר כבר לפני 19 שנה

נפתלי בנט / צילום: שלומי יוסף
נפתלי בנט / צילום: שלומי יוסף

האם ביחידת העילית של צה"ל "מגלן" פועלים להאדרת שמו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מאז שנכנס לחיים הפוליטיים? ל"גלובס" נודע כי שמו של בנט מתנוסס על מחברות שמחלקים ביחידה בצמוד לקטע מתוך המנון היחידה. בנט כתב אמנם את ההמנון כששירת ביחידה, אולם הוא השתחרר מהצבא כבר לפני 19 שנים בעוד המחברות עם שמו מחולקות רק בארבע השנים האחרונות- מאז שהתמנה למנכ"ל מועצת יש"ע ושנתיים לפני שרץ לכנסת.

לוחמים וקצינים ששרתו בעבר ב"מגלן" הביעו אי-נוחות כשהראנו להם את התמונות של המחברות, וטענו כי על פניו יש בכך משום תעמולה לכאורה.

גם בדובר צה"ל מודים כי המחברות עם שמו של בנט מחולקות ביחידה רק ב-4 השנים האחרונות, אולם בדומה לסיסמת הקמפיין של בנט גם בצה"ל "לא מתנצלים" ומסרו את התגובה הבאה: "מדובר בהמנון היחידה שנכתב על-ידי מר נפתלי בנט בזמן שירותו הצבאי ביחידת מגלן ומאז משמש את היחידה, בציון שמו. המחברות מחולקות מזה כ-4 שנים ומאז לא נעשה בהן שינוי".

נפתלי בנט / צילום: שי ניב
 נפתלי בנט / צילום: שי ניב

בדובר צה"ל לא הגיבו על השאלה האם יעלה על הדעת שסיירת מטכ"ל תחלק ללוחמים מחברות עם שמו של ח"כ עומר בר-לב מהמחנה הציוני או שחיל המודיעין יחלק חומר דומה עם ציטוטים של יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, ששימש קצין ביחידה 8200.

מגלן הוקמה בסוף שנות ה-80 והיא נחשבת לאחת היחידות המובחרות של זרוע היבשה. היא מתמחה בין היתר במשימות סיור מעבר לקווי האויב תוך שימוש במערכות נשק מתקדמות וסימון מטרות בטווחים קצרים ובינוניים. בנט שימש ביחידה מפקד צוות ומפקד פלגה והשתחרר משירותו הצבאי בדרגת רס"ן בשנת 1996.

נפתלי בנט / צילום: שי ניב
 נפתלי בנט / צילום: שי ניב