"יואב כץ לא מפטר מאמנים". אז זהו, ש...

בעלי הפועל חיפה, שבכל שנותיו בקבוצה עבדו תחתיו שמונה מאמנים בלבד - החליט להיפרד מראובן עטר; טל בנין יחליפו ■ רק ב-5 מועדונים בליגה נותר על הקווים אותו מאמן שגם התחיל את העונה הנוכחית

ראובן עטר / צלם: שלומי יוסף
ראובן עטר / צלם: שלומי יוסף

גם הפרדיגמה לפיה "יואב כץ לא מפטר מאמנים" נשברה הבוקר (ב'), לאחר שבעלי הפועל חיפה החליט לסיים את תפקידו של ראובן עטר. "המועדון מודה לו ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך", נמסר בהודעה רשמית. את עטר, שהחל לאמן את הקבוצה בקיץ האחרון - יחליף טל בנין.

רו"ח כץ, שמרכז עסקיו ומגוריו הוא בוושינגטון די.סי - רכש את הפועל חיפה בקיץ 2004, ומאז עבדו תחתיו שמונה מאמנים בלבד, נתון נמוך יחסית (כולל בנין, שזאת תהיה הקדנציה השנייה שלו בקבוצה; גם שלומי דורה עבד בשתי קדנציות שונות בהפועל חיפה). הפעם היחידה בה פיטר כץ מאמן באמצע העונה הייתה בספטמבר 2006, אז נפרד מרפי כהן (הפועל חיפה שיחקה אז בליגה השנייה).

מבחינת עטר, מדובר על עוד פרק עגום בקריירת האימון שלו, שתפסה בשנים האחרונות טוויסט שלילי במיוחד. כזכור, בעונת 2012/13 קיבל את המושכות לאמן בקבוצת נעוריו, מכבי חיפה, על רקע תמיכה רחבה של האוהדים במהלך; אך התוצאות הגרועות, והעובדה שהקבוצה דורגה במקום ה-13 בליגה מתוך 14 עם ניצחון אחד בלבד בתשעה מחזורים - גרמה ליעקב שחר לפטרו. באמצע חודש מארס באותה עונה מונה למאמנה של מכבי נתניה - אך לא הצליח להצילה מירידה ללאומית. אשתקד לא עבד.

ליגת העל הצליחה העונה לשבור את כל שיאי חילופי המאמנים: מבין 14 הקבוצות - רק בחמש עדיין עומד על הקווים אותו מאמן שגם התחיל את העונה. רשימת המפוטרים/מתפטרים כוללת את אוסקר גארסיה (מכבי ת"א), מנחם קורצקי (בית"ר ירושלים), אלכסנדר סטנוייביץ' (מכבי חיפה), גיא לוי (בני סכנין), יוסי מזרחי (מכבי נתניה), אסי דומב (הפועל ת"א), עידן בר-און (הפועל פ"ת) אלון חרזי (הפועל עכו) ומהיום, כאמור, גם את עטר. לא נכלל ברשימה: חיים סילבס, שפוטר מהפועל רעננה אך הוחזר כעבור יומיים לתפקידו על-ידי הבעלים אשר אלון.