כשדייויד בקהאם הרוויח פחות מ-2,500 שקל בשבוע

לרגל משחקה של מנצ'סטר יונייטד מול פרסטון, הקבוצה אליה כדורגלן העבר הושאל למשך חודש לפני 20 שנה - חשף "הטלגרף" את שכרו באותה תקופה ■ כיום הוא כבר אייקון גלובלי שהונו מוערך ב-1.2 מיליארד שקל

דייויד בקהאם וראיין גיגס במנצ'סטר יונייטד מודל 1997 / צלם: רויטרס
דייויד בקהאם וראיין גיגס במנצ'סטר יונייטד מודל 1997 / צלם: רויטרס

נכון למאי 2014, הונו של דייויד בקהאם (ביחד עם זה של אשתו ויקטוריה) מוערך בלמעלה מ-200 מיליון ליש"ט (1.2 מיליארד שקל) על-ידי ה"ריץ' ליסט" המפורסם של השבועון "סאנדיי טיימס". במסגרת עסקיו חובקי העולם, מנסה כדורגלן העבר להקים קבוצה משלו בארה"ב, והוא נהנה מהסכמי חסות עם חברות ענק כגון אדידס, סמסונג, H&M וברייטלינג.

אבל היו ל"בקס" גם ימים פחות נוצצים כלכלית בקריירה הארוכה שלו, עוד הרבה לפני שהפך לאייקון גלובלי. לרגל משחקה הערב (ב', 21:45) של מנצ'סטר יונייטד, המועדון שהכי מזוהה איתו, מול פרסטון נורת אנד במסגרת שמינית גמר הגביע (הפעם הראשונה בה המועדונים נפגשים מאז 1972), חשף היום "הטלגרף" את השכר אותו הרוויח הקשר ב-1995 בקבוצה הקטנה, שמשחקת כיום בליגה השלישית בחשיבותה באנגליה - במהלך החודש הבודד במהלכו הושאל אליה.

החוזה של דייויד בקהאם בפרסטון / צלם: telegraph.co.uk
 החוזה של דייויד בקהאם בפרסטון / צלם: telegraph.co.uk

כפי שניתן להתרשם מהחוזה המצורף - לבקהאם בן ה-19 הובטחו 400 ליש"ט בלבד בשבוע (פחות מ-2,400 שקל) בתמורה לעבודתו בפרסטון. כמו כן, הוא נהנה מבונוס של 50 ליש"ט עבור כל משחק בו הוא פתח בהרכב.

בסופו של דבר, בקהאם הופיע חמש פעמים במדי פרסטון - במהלכן הוא הרשים עם כיבוש של שני שערים - אחד מהם, כמובן, בבעיטה חופשית; השני - ישירות מקרן. אחר-כך הוא חזר ליונייטד, ומשם המשיך לקריירה מפוארת בריאל מדריד, לוס אנג'לס גלאקסי, מילאן, פריז סן-ז'רמן ונבחרת אנגליה.