יוקרה בהישג יד: איך תשיגו מוצרי יוקרה במחירים נוחים?

שעון יוקרתי במחצית ממחירו המלא, פריטי אופנה של מעצבי-על בחנויות עודפים, קולקציות עממיות של מותגי פרימיום וריהוט של רשתות יוקרתיות במחירים נגישים - "גלובס" מציג דרכים להגשים חלומות יקרים בדרכים עוקפות

כמה דרכים עומדות בפני צרכנים חובבי מותגים להשיג מוצר הנושא לוגו נחשק שמחירו הרשמי רחוק מהישג יד: רכישת מוצרים ממותגים מיד שנייה, חיפוש אחר מקורות היבוא המקביל במחיר נמוך יותר מזה של היבוא הרשמי, ביקור בחנויות עודפים, נבירה בין פריטים מעונות קודמות ועוד.

למעשה, רעיון מותגי יוקרה נגישים אינם רק שאיפה של הצרכנים שישמחו להחזיק באמתחתם פריט של ארמני מבלי לפשוט את הרגל: גם החברות הבינו שבמטרה להרחיב את קהל לקוחותיהם ולהגדיל את המכירות - עליהן לרדת אל העם עם מוצרים במחירים עממיים יותר - מגמה שרווחת בתחום האופנה והאקססוריז, בתחום הרכב ובתחום העיצוב לבית.

"גלובס" סוקר את הדרכים לרכוש מוצרי יוקרה בהוזלה: מיד שנייה ועד עודפים מעונות קודמות. גוצ'י מעולם לא נראה קרוב יותר.

יד שנייה

שעונים ועטים

חולמים על עט של מון בלאן? צרכני המותגים שמקפידים לעדכן את המלאי שלהם בהתאם לקולקציות עכשוויות, נפטרים מפריטים ישנים, בין היתר באמצעות טרייד-אין בדרך אל פריט חדש. התוצאה היא שיבואניות מותגי היוקרה מתחזקות מחלקות יד שנייה, שבהן, לאחר תהליך של חידוש, ניתן למצוא עטים של מון בלאן, שעונים של ראדו או טאג הוייר ועוד. "המחירים של הפריטים המשומשים נמוכים בעשרות אחוזים מפריט דומה וחדש", אומר טל סלונר, מנהל מותג מון בלאן בפלאנטיים. "ההיצע כולל עטים ושעוני יוקרה שעוברים חידוש על-ידי החלפת זכוכית, לוח שעון חדש, מחוגים וחלקים מקוריים שאנחנו מביאים מחו"ל. כך יוצא שלקוח רוכש שעון יוקרה כחדש בעד 80% הנחה, או עט מון בלאן לאספנים - ששוויו כ-40,000 שקל - ברבע מחיר".

בפדני מחזיקים מחלקת שעוני יוקרה יד שנייה העוברים חידוש במנגנון ובנראות, ונמכרים בהנחות של עד50% ממחירם המקורי. לדוגמה, שעון ברייטלינג SUPEROCAN HERITAGE 46 CHRONO יד שנייה נמכר ב-16,000 שקל, במקום 32,000 שקל לדגם חדש, ושעון קרטייה דגם טנק זהב צהוב נמכר ב-50,575 שקל במקום ב-101,150 שקל לדגם חדש.

עיצוב הבית

פריטים של אספנים מוצאים את דרכם למחלקות יד שנייה. בצמר שטיחים עוברים השטיחים המשומשים תהליך של ניקוי ושיקום והם נמכרים ב-20%-80% הנחה כיד שנייה. בין הפריטים אפשר למצוא שטיחים נדירים המיועדים לקהל חובב הז'אנר, לדוגמה שטיחי STEPEVI או של זיגלר.

בגדים

ולא רק אצל היבואנים: חנויות יד שנייה צצות כפטריות אחרי הגשם. לצד פריטי וינטאג' מסתתרים בגדים ואקקסוריז, חלקם עבור כמה ידיים וחלקם פחות - של מעצבי-על. ערובה למקוריות לא תמצאו, אבל עין טובה תוכל ודאי לזהות כי לא מדובר בחיקוי זול. מציאות כאלה אפשר למצוא בכיתות רגליים ובשמועות שרצות מפה לאוזן (ויעידו לקוחות קבועות של מוסדות יד שנייה, בהן אדריאן מכפר שמריהו, גברות בגבעתיים או אדרת בתל-אביב).

ויש גם מיזמים פרטיים, בהם אירועי החלפת בגדים, או מכירות ביתיות בהן מועדון החברות לנשים nine room, שפועל ביפו ואחת לרבעון עורך מכירת פריטי יוקרה של חברות המועדון עם שמות נוצצים כמו הרמס, שאנל, סלין, מיו מיו, דיור ועוד. כניסה לאירוע כרוכה בתשלום של 100 שקל שיוחזרו למי שתבצע רכישה ב-1,000 שקל. המכירה הקרובה צפויה לסוף חודש מארס.

יבוא מקביל

אופנה

אחת הדרכים להוזלת יוקר המחיה בישראל היא דרך יבוא מקביל. היות שהיצרנים שומרים אמון ליבואן הרשמי, היבואנים המקבילים פועלים בערוץ משני דרך רכישת מלאים מיבואן בארץ אחרת. במקרים רבים, מדובר בפריטים מעונות נוכחיות, אלא שבתמורה לוויתור על חווית הקנייה בקניון ולשקית היוקרתית - ניתן לחסוך, ולא מעט. תושבי בני ברק יכולים לספר לכולם שהם כבר מזמן לא משלמים את מחירי היבואן על חולצות של לקוסט או טומי הילפיגר. בין היבואנים המקבילים פועל מחסן היבואן המייבא עצמאית מותגים כמו טומי הילפיגר, ראלף לורן, הוגו בוס, לקוסט ועוד. המחסן הוקם ב-2008 ונמכרים בו אלפי פריטים. לדוגמה: סריג של טומי הילפיגר ב-250 שקל (לעומת כ-500 שקל), חולצה מכופתרת של ראלף לורן ב-290 שקל במקום ב-550 שקל ועוד.

בישום

רשת המשביר לצרכן מייבאת עצמאית שורה של מותגים, בהם גם מוצרי בישום של הרמס (450-650 שקל לפני הנחות ומבצעים), פשה של קרטייה לגבר ב-350 שקל ועוד.

ברשת פלטין, המונה 5 סניפים, מייבאים מותגים ומוזילים מחירים: חולצה מכופתרת של ראלף לורן עולה 200-300 שקל לעומת 550-650 שקל, חולצה מכופתרת של טומי הילפיגר נמכרת ב-200 שקל במקום ב-400-550 שקל ועוד.

משקפיים

בתחום המשקפיים התחוללה מהפכת מחירים באמצעות כניסת כמה שחקנים שחלקם מייבאים עצמאית מותגי יוקרה. סופר-פארם, למשל, מציעה מסגרות של המותג קנזו ב-500 שקל - הרבה פחות ממה שהמותג הזה תומחר לפני כן.

עודפים

ריהוט

מתחמי עודפים תופסים תאוצה ופריסתם ברחבי הארץ מתרחבת. לאחרונה השיקה טולמנ'ס מתחם עודפים ענק בגבעת ברנר ובו פריטי ריהוט ועיצוב הבית מעונות קודמות ובהנחות של עד. בחנות העודפים של קמחי תאורה, שהושק לפני כשנה, נמכרים גופי תאורה של מותגי על, ישנים או כאלה שיצאו מייצור. שיעורי ההנחה עומדים על 60%-70%, לדוגמה מנורת TOY של המותג פנצרי ב-665 שקל (במקום 2,170 שקל), מנורת TUTU ב-885 שקל (במקום ב-3,000 שקל).

אופנה

בתחום האופנה המגוון גדול: לאחרונה נפתחה חנות ל'איטליה בהרצליה פיתוח ובה פריטי אופנה של מותגים איטלקיים: חלק ביבוא עצמאי וחלקם מעונה קודמת. ההבטחה היא למחיר נמוך ב-50%-70% ממחירו המקורי. בין המותגים: דולצ'ה וגבאנה, ולנטינו, פטריציה פפה, ורס'אצה ועוד. מחירים לדוגמה: נעלי עקב אלגנטיות של ג'אסט קוואלי ב-950 שקל במקום ב-2,250 שקל, או ג'קט של טרוסרדי ב-600 שקל במקום ב-2,100 שקל.

במתחם העודפים של פקטורי 54 בנתניה שנפתח לפני שנתיים, נמכרים מגוון פריטים מעונות קודמות של מותגים אותם מייצגת הרשת בישראל. מה בתפריט? מוצרים של ארמני, גו'סי קוטור, מייקל קורס, רד ולנטינו ועוד בעד 70% הנחה. ביגוד ב-500-3,000 שקל, נעליים ב-600-1,800 שקל ותיקים ב-500-1,600 שקל.

בחנויות העודפים של אמפוריום נמכרים פריטים מעונות קודמות, בהם חולצות פולו של ראלף לורן ב-300 שקל (במקום בכ-600 שקל המחיר בחנויות).

לחובבות הנעליים, בחנות העודפים של רשת עמנואל בשינקין נמכרים פריטים מעונות קודמות של טורי ברץ', קלואה ועוד.

קולקציות עממיות של מותגים יוקרתיים

אופנה

מעצבי-על כבר למדו שאפשר לקרב הל רחב יותר של צרכנים לניחוחות היוקרה באמצעות תת מותג, כמו ארמני EXCHANGE של ג'ורגיו ארמאני ו-M של מיסוני. לוולנטינו יש את red ולנטינו, לקוואלי את ג'אסט קוואלי, ולמארק ג'ייקובס את 'מארק ביי מארק'. מה ההבדל בין המותג היוקרתי לאחיו העממי יותר? הקולקציות רשמיות פחות, הבדים שונים, והלוגו אחר.

עיצוב הבית

את התורה הזו מיישמים גם בענף העיצוב. לפני שנתיים השיק בית העיצוב קסטיאל שעד אז מיתג את עצמו במעלה מדרג הצרכנים, את מחלקת ה-AS IS. לאחרונה נפתח סניף AS IS בפולג וסניף נוסף צפוי להיפתח בצומת ביל"ו. "הקצב של המכירות במהלך השנתיים שחלפו היה גבוה מהמצופה", אומר יהושע קסטיאל, מבעלי הרשת. את הגישה של להגיע ללקוח דרך המחיר הרחבנו עכשיו גם להיבט הגיאוגרפי - גם זה בשונה מקסטיאל. הרעיון הוא להנגיש וכמה שיותר. גם קו המוצרים התרחב והיצור הוא אתגר. אנחנו לא מפסיקים לחפש ולפתח ורסיות של מוצרים שיכולים לעמוד בתקציב של התמחור ובסטנדרט שלנו".

גם בקרני תכלת החליטו להרחיב את קו המוצרים של המותגים שהרשת מייבאת, בהם MOOOI Modular או FLOS, ולשלב קולקציות בייצור עצמי בדגש של מחיר. הקולקציה שהושקה היום (ב') כוללת 100 גופי תאורה בטווח מחירים של 200-3,000 שקל. המהלך הוא תוצאה של החלטת החברה להתאים את עצמה לרוח התקופה, המאופיינת בחיפוש אחר הזדמנויות טובות יותר, גם בקרב אלה שהממון מצוי בכיסם", כפי שאומרת ורד קוריסקי, סמנכ"לית השיווק. לדבריה, המהלך משקף מגמה נפוצה בענף העיצוב ברחבי העולם, Affordable Luxury, במסגרתה חברות פרימיום מאפשרות לצרכנים רבים ליהנות מהילת המותג באמצעות קו מוצרים מוזל. בל נשכח כמובן שהחברות מצדן מחפשות כל דרך להגדיל את קופת המכירות, כך שאמורה להצטייר כאן משוואת win win.

כזכור, לאחרונה השיקה גם יצרנית מוצרי המטבח היוקרתיים Teka קו מוזל של תנורים ומיקרוגלים פחות משוכללים במחירים נמוכים יותר.

תכשיטים

לה.שטרן ולמילר קולקציות תכשיטים שממותגות בנפרד לצעירים, עם מחירים בשפה שפחות נפוצה בחנות.