מחשש לתעמולה - נאום נתניהו בקונגרס ישודר בהשהיה

יו"ר ועדת הבחירות קבע כי נאומו של רה"מ בקונגרס האמריקאי לא ישודר בשידור חי, אלא בעיכוב של 5 דקות ■ עם זאת, צופי הכבלים והלוויין יוכלו לצפות בנאום נתניהו ללא הפרעה בערוצים הזרים הנקלטים בישראל

בעוד שהערוצים הישראלים - 1, 2 ו-10 - ייאלצו לשדר בהשהיה של 5 דקות את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי, ולהפסיק את העברתו במקרה שיכלול תעמולת בחירות - הערוצים הזרים יוכלו לשדר אותו באין מפריע - כך עולה מהחלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, שהתקבלה היום (ב').

בוועדה מאשרים כי ההחלטה נוגעת רק לגופי החדשות הישראלים - אולם אינה חלה על כל הערוצים האחרים הנקלטים בישראל, כמו CNN, FOX NEWS, BBC ואחרים.

השופט ג'ובראן אמר בהחלטתו כי פער של 5 דקות לא יגרום לצופים לשנות את הרגלי הצפייה שלהם ולעבור לתחנות זרות.

"זו החלטה ארכאית אשר מעמידה אותנו בשורה האחורית מול כלי תקשורת בעולם שישדרו את זה בשידור חי", אמר היום ל"גלובס" בכיר באחת מחברות החדשות. "ההחלטה הלא פשוטה הייתה צריכה להתקבל, והיא לשדר את הנאום כפי שהוא, לשיקול-דעתה של כל אחת מחברת החדשות. אם השופט היה מוצא שיש בנאום משום תעמולת בחירות, הוא צריך היה להוריד את השידור, בדומה למעשה שעשה השופט מישאל חשין ב-2003 בזמן נאומו של ראש הממשלה אריאל שרון".

מיותר לציין כי החלטתו של השופט ג'ובראן אינה נוגעת גם לשידור המועבר באמצעות רשת האינטרנט.

נציין כי צו המניעה בנושא ניתן לבקשתה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, והמועמד מטעם המחנה הציוני, אלדד יניב, שטענו בעתירתם כי הנאום עצמו משמש כתעמולה אסורה.

גלאון מסרה בתגובה: "אני מביעה סיפוק שעתירתי התקבלה בחלקה, ולא יהיה שידור חי, אלא שידור מושהה של הנאום. ההחלטה מלמדת כי בנאום נתניהו יש סכנה לתעמולת בחירות אסורה. הנאום הזה מהווה נזק ליחסי ישראל-ארה"ב, וברור לכל שמוטב שלא היה קורה כלל. אני מקווה שבזמן אמת, כאשר יעלה נתניהו לבמת הנאומים, תדע התקשורת לעצור בזמן את דברי התעמולה".

יניב מסר בתגובה: "השופט ג'ובראן לא הרכין ראש בפני ביבי והחליט לפי ההיגיון והאמת אותה כולם יודעים - נאום נתניהו בקונגרס עלול להיות מופע תעמולה, ולכן לא ישודר בשידור חי".