המספרה של שרה נתניהו ודברים שלא תראו בסרטון של מושיק

הדברים שלא תראו בסרטון התדמית של מושיק גלאמין במעון רה"מ נתניהו - כמו למשל המטבח המפואר שבו באמת משתמשים בנימין ושרה נתניהו ■ "ידיעות אחרונות": ייתכן שהסרטון מהווה הפרה של חוק תעמולת בחירות

שרה נתניהו / צילום: מהוידאו
שרה נתניהו / צילום: מהוידאו

סרטון התדמית של רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו עם מושיק גלאמין גרר תגובות נסערות בציבור. לפי פרסומים שונים בערוץ 10 וב"ידיעות אחרונות", מתברר שבסרטון הוסתרו החיים האמיתיים של רה"מ ורעייתו במעון רה"מ; כך, למשל, הוצג מטבח עלוב ומתפורר ובערוץ 10 דווח אמש כי מדובר במטבח שמשמש לעובדים בלבד ואילו בני הזוג נתניהו משתמשים במטבח חדשני הממוקם בקומה השנייה במעון רה"מ.

העיתונאי בן כספית מפרסם בעיתון "מעריב" דברים נוספים שלא תמצאו בסרטון של מושיק גלאמין, כמו למשל מספרה מיוחדת של שרה נתניהו ששופצה בעלות של 40 אלף שקל מכספי משלם המסים. יתרה מזאת - כספית טוען ששיפוץ המספרה לא אושר ולפיכך עזרא סיידוף, סמנכ"ל משרד רה"מ, "קימבן שיפוץ פיקטיבי בשני משרדים במשרד ראש הממשלה עצמו, וניצל את הכסף לטובת אותה מספרה".

סוגיה נוספת סביב סרטון התדמית הוא התשלום למושיק גלאמין. בידיעות אחרונות" מדווח היום (ג') כי העובדה שרה"מ או הליכוד לא שילמו לגלאמין עבור הסרטון עלולה להוות עבירה לכאורה על חוק תעמולת הבחירות, האוסר תעמולה שלא נכללת בהוצאות הקמפיין. החוק גם אוסר תעמולה שיש לה קשר עם נכסי ציבור (כמו מעון רה"מ).

גם גלאמין טען בפייסבוק שלא קיבל תשלום על הסרטון, אולם בסרטון ניתן לראות קידום ויחסי ציבור למיזם שלו - "אינסטבלוק" - תמונות מודפסות מהאינסטגרם על לוח עץ (אחת התמונות הללו של בני הזוג נתניהו מוצגת בסרטון בהבלטה).

ואם לא די בכך - ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין טוען כי הסרטון מהווה "פירצת אבטחה חמורה" ושארגוני טרור היו משלמים הון על סרטון כזה. בדף הפייסבוק שלו כתב דיסקין: "הצילום בבית ראש הממשלה הוא פרצה אבטחתית חמורה. כנראה שהפניקה מדוח מבקר המדינה השכיחה את החששות הביטחוניים המפותחים עד מאוד של המשפחה המלכותית.

"מה לא היה לנו שם? דלתות, חלונות, סוג המנעולים, החדרים מבנה פנימי וריהוט, אביזרים ומכשירים נקודות חיבור לטלפון ועוד.... הובלה אישית של 'ראש הממשלה בפועל' במשך 15 דקות במקום מגוריו (ולעיתים עבודתו) של האישיות המאובטחת ביותר במדינה... מניסיון אני יכול לומר לכם שכל שירות מודיעין זר או ארגון טרור, היו משלמים הון עתק על מנת להשיג את כל הפרטים הללו...שיקול הדעת של מי שיזם את הסרט העצוב והעלוב הזה, מוטל בספק רב. נקווה שבגלל רטיבות בקירות לא נצא גם למלחמות".