רק לפני מספר חודשים בישרנו לכם על כניסתן של תקנות חדשות שאושרו על-ידי ועדת הכלכלה של הכנסת הקודמת, שלכאורה היו אמורות להשליט סדר בנושא האופניים החשמליים. בפועל כבר היינו אמורים להרגיש את פעילות האכיפה בשטח אך כידוע תקנות זה טוב ויפה - אבל ביצוע זו כבר חיה אחרת לגמרי.

אתמול מצא את מותו קשיש בן 85, אנטוניו רעיה, אשר נפגע על-ידי ילד שרכב על אופניים חשמליים על המדרכה בתל-אביב בתאונת פגע וברח. במסגרת התקנות הוגדר שרכיבה על אופניים חשמליים על כביש מותרת רק מגיל 16 ומעלה, כשנערים בגיל 14-16 יוכלו לרכב בשבילי אופניים בלבד.

הבעיה היא שעיקר התקנות מתייחסות לכלי הרכב עצמו, כלומר ליבואנים וליצרנים ופחות לרוכבים ולאופי התנהלותם בכביש. הגורמים הרלוונטים מגלגלים אחריות מאחד לשני, ובינתיים מכת המדינה הזו תמשיך להוות סכנת נפשות ברחובות.