שפיר: לאנשים אין כסף לחוגים לילדים בגלל מחירי הדיור

ח"כ סתיו שפיר: "אזרחי ישראל לא זקוקים לדוחות רשמיים כדי לדעת שנתניהו מתעלם מהבעיה הקריטית ביותר לחייהם, הם רק צריכים להציץ בארנק"

סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב
סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) תוקפת היום (ב') את הממשלה על מחדל בועת הנדל"ן בעקבות פרסום מחירי הדירות המעודכנים על-ידי השמאי הממשלתי וטוענת כי נתניהו, בנט ולפיד לא עשו כלום כדי להוריד את המחירים.

"אזרחי ישראל לא זקוקים לדוחות רשמיים כדי לדעת שנתניהו מתעלם מהבעיה הקריטית ביותר לחייהם, הם רק צריכים להציץ בארנק", מסרה שפיר. "2 מיליון שוכרי דירות בישראל שנאלצים לעבור 3 דירות ב-3 שנים כי מעלים להם את מחירי השכירות בלי הפסקה, מאות אלפי משפחות צעירות שאין להם כסף לשלוח את הילד לחוג כי הן שמות את כל המשכורת בצד בשביל לחסוך לדירה המיוחלת".

שפיר מוסיפה כי "שנתיים עברו מאז הבטיחו לנו שבאו לשנות ושהמירוץ לדירה נגמר ממש תיכף. ומה קרה מאז? כלום. ביבי-בנט-לפיד היו כ"כ עסוקים במלחמות אגו וקרדיט על מי עושה מסיבת עיתונאים גדולה יותר סביב משבר הדיור, שהם פשוט שכחו לגמרי מהמשבר עצמו ואת התוצאות המצערות אנחנו מרגישים בכיס ורואים המספרים".

יו"ר כולנו משה כחלון בחר להמשיך לתקוף את יאיר לפיד, בהמשך לשלל התקיפות שלו את לפיד בימים האחרונים, ואמר: "לפיד קיבל הכול. גם 19 מנדטים, גם את האוצר וגם את ראשות קבינט הדיור. זה היה בידיים שלו. נתניהו טעה כשנתן לפוליטיקאי חסר ניסיון את הטיפול במשבר לאומי. זה היה הימור מסוכן שכולנו משלמים עליו. לפיד קיבל את ההובלה ולא סיפק את הסחורה. מחירי הדיור עלו בתקופתו ב-17 אחוזים שהם קנס של 160,000 שח לכל זוג צעיר. לפיד סיפק אפס פתרונות ורק כותרות בעיתון. מדובר בפספוס בקנה מידה היסטורי.

"ללפיד אסור לחזור לאוצר. אי אפשר לתת הזדמנות שנייה ולהמר פעם נוספת על תכניות פיקטיביות. כחלון התייחס גם לדו"ח מחדלי הדיור של מבקר המדינה שיפורסם השבוע: "אני קורא לקבל את המלצות דוח המבקר וליישמן. ההישג הנדרש הוא בהצפת השוק והגברת ההיצע. אנחנו היחידים שמטפלים בכשל המבני ודורשים לרכז את כל הסמכויות במקום אחד תחת אחריותי במשרד האוצר כדי לייצר פעם אחת ולתמיד פתרון דרמטי בהיקף ההיצע של מאות אלפי דירות חדשות בשוק".