דיווח: המוסד הודיע שאיראן לא פועלת לייצור נשק גרעיני

רשת אל ג'זירה הודיעה כי השיגה מאות מסמכים סודיים שאותם תפרסם בימים הקרובים וכוללים מידע על הקשרים בין סוכנויות ביון ברחבי העולם ודרכי הפעולה שלהן ■ לפי אחד המסמכים, כחודש אחרי שנתניהו הכריז שאיראן בדרך לפצצה, הודיע המוסד לבעלות בריתה של ישראל כי טהרן לא פועלת לייצור נשק גרעיני

רשת אל ג'זירה הקטארית הודיעה כי השיגה מאגר עצום של מסמכים סודיים מסוכנויות ביון ברחבי העולם, שאותם היא מתכוונת לפרסם בימים הקרובים בשיתוף עם ה"גרדיאן" הבריטי. המסמכים ובהם כאלה הקשורים למוסד הישראלי ולתכנית הגרעין האיראנית מספקים הצצה נדירה לעולם הריגול.

על-פי אחד, המסמכים אמר המוסד לבעלות הברית של ישראל כי איראן לא פועלת לייצור נשק גרעיני, רק חודש אחרי שנתניהו הזהיר כי טהרן נמצאת במרחק של שנה מפצצה.

החומרים לתחקיר נאספו בין 2006 ל-2014 וכוללים תדרוכים מפורטים וניתוחים פנימיים שנכתבו בידי אנשי הסוכנות לביטחון של דרום אפריקה. המסמכים חושפים את הקשרים הסודיים בין סוכנות הביון הדרום אפריקנית עם ה-CIA האמריקני, ה-MI6 הבריטי, המוסד הישראלי וה-FSB הרוסי.

בניגוד לאלפי המסמכים שהדליף אדוארד סנואודן, שהתמקדו באמצעי מעקב אלקטרוניים המכונים בעולם הביון "סיגנט", מסמכי אל ג'זירה עוסקים בעיקר במודיעין אנושי או "יומנט".

באל ג'זירה הדגישו כי פרסום המסמכים, הכוללים פרטים מבצעיים, שיטות פעולה, שמות של סוכנים סמויים וגלויים ועוד הוא תרומה הכרחית לטובת הציבור. ברשת הדגישו כי החליטו להשמיט שמות כדי לא לסכן את האנשים המעורבים.