היועמ"ש: בדיקת הוצאות מעון רה"מ - אחרי הבחירות

(עדכון) - וינשטיין מציין כי עד כה אין ראיות הקושרות את נתניהו למעשים ■ בדיקה בנושא תתבצע אחרי הבחירות, שכן "הזמן הקצר שנותר עד לבחירות לא יאפשר לסיים את הבדיקה ולהגיע למיצוי הנושא לפני מועד הבחירות"

בנימין ושרה נתניהו / צילום: מארק ניימן-לע''מ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: מארק ניימן-לע''מ

בחומר שנאסף עד כה בפרשת הוצאות מעונות ראש הממשלה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של נתניהו עצמו במעשים, אולם בדיקה בנושא תתבצע לאחר הבחירות, ואז יוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית - כך מוסר הערב (ה') היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לאחר שקיים היום דיון בן מספר שעות בלשכתו עם פרקליט המדינה וגורמי הפרקליטות ומשרד המשפטים.

היועץ מציין כי "אמנם הראיות שנאספו עד כה מלמדות על חשדות לביצוע מעשים שחומרתם אינה גבוהה יחסית, אך הפרקליטות סבורה כי עדיין, מכלול הפרשות מצדיק קיום בדיקה, שבסיומה יוחלט אם יש מקום לפתיחת חקירה פלילית.

"כאן המקום לציין כי בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים. בתום הישיבה החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את עמדת הפרקליטות", נמסר.

"בהתאם להמלצת הפרקליטות, ובתיאום עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, הנחה היועץ המשפטי כי הבדיקה תתקיים בעיקרה לאחר מועד הבחירות".

הסיבה לביצוע הבדיקה לאחר הבחירות, על-פי וינשטיין, היא ש"המידע שנאסף עד כה ידוע בעיקרו לציבור בעקבות פרסום דוח המבקר ופרסומים נוספים שפורסמו בעת האחרונה, ונדון בהרחבה במסגרת שיח ציבורי שהתנהל בנושא. הזמן הקצר שנותר עד לבחירות לא יאפשר לסיים את הבדיקה ולהגיע למיצוי הנושא לפני מועד הבחירות, ועל כן ממילא לא ניתן יהיה להניח בפני הציבור ממצאים בדוקים ובהירים באשר לקיומם של היבטים פליליים בנושאים שייבדקו, ככל שיימצאו כאלה".

דנינו: "אין כרגע דבר שקושר את נתניהו לפרשת ההוצאות"

"באשר לפרשת הוצאות מעון ראש הממשלה, אין כרגע דבר בחומרים שקושר את ראש הממשלה לפרשה", כך אמר היום המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, בפני סטודנטים בקריה האקדמית אונו.

המפכ"ל הוסיף כי "משטרת ישראל לא קיבלה את דוח המבקר עדיין. על-פי החוק, ברגע שהמבקר חושד שיש עבירות פליליות, הוא מעביר את החומרים ליועץ המשפטי לממשלה, ואז מחליט אם לפתוח בחקירה.

"במקביל, מה שקרה זה שמני נפתלי ביקש למסור עדות, והיועמ"ש אישר את חקירתו. העברנו אליו את העדות. בפועל, אם הייתה רק העדות של מני נפתלי ללא הדוח, על פניו זה היה מחייב בדיקה, אבל לא בהקשר של ראש הממשלה.

" נעשה את כל מה שצריך ברגע שתתקבל החלטה מוסמכת. אם נצטרך לחקור, אנחנו חוקרים הכי נחוש ומקצועית".