המשטרה: יש עשרות תקיפות של עובדי צוות במלונות באילת

במשטרה לא הופתעו מהסרטון המציג אורחים במלון באילת תוקפים את העובדים ■ משרד התיירות מצא דווקא עכשיו לנכון לכנס את גורמי התעשייה לדיון ותדרוך עקב הסיפור הנוכחי ו"טיסת השוקולד"

אלימות מלון אילת/ צילום: מהוידאו
אלימות מלון אילת/ צילום: מהוידאו

על רקע פרסום סרטון תקיפת עובדי מלון "יו סוויטס" באילת על-ידי אורחים ישראלים, התייחסו היום (ב') במשטרת העיר לאירועים ואמרו כי לא מדובר בתופעה יוצאת דופן בקרב הנופשים.

"בימי הקיץ יש עשרות מקרים של עימותים בין הנופשים לבין צוותי המלון", אמרו במשטרה. לדבריהם, בכל קיץ מתקבלות עשרות קריאות על נופשים שמתפרעים, או לחלופין על מעשי ונדליזם המתבצעים בתוך חדרי המלון.

במשטרה מציינים כי במקרים רבים אנשי המלון מעדיפים שלא להגיש תלונה נגד המתפרעים. "ברוב המקרים הנהלת המלון מעדיפה לסגור את האירועים ביניהם, בלי התערבותה של המשטרה", סיפר גורם במשטרה. "הסיבה היא פשוטה. במלונות מעדיפים שלא תהיה התערבות משטרתית, שלא טובה לשני הצדדים".

במשטרה דוחים את הטענה כי הם לא טיפלו באירוע שהוצג בסרטון, וטוענים כי מיד עם קבלת הדיווח על ההתפרעות, הגיעו למקום שוטרים ועיכבו לחקירה את שני הנופשים בחשד לתקיפה.

מהחקירה עולה כי שתי המשפחות הנראות בסרטון הגיעו ביום שישי למלון והחנו את רכבם בחניית נכים. צוות המלון דרש להזיז את כלי הרכב, ובמקביל לא איפשר את הגישה לחדר המלון.

בעקבות אותם הדברים, החל ויכוח בין המשפחות לבין הצוות של המלון והקב"ט, שבסיומו, כפי שניתן לראות בסרטון, תקפו שניים מבני המשפחות את העובדים. בתום החקירה הורחקו שני החשודים מהמלון ומהעיר.

משרד התיירות זימן דיון ותדרוך

במקביל, משרד התיירות מצא לנכון לכנס את גורמי התעשייה לדיון ותדרוך בעקבות שני האירועים המתוקשרים האחרונים כאמור - הסיפור הנוכחי ו"טיסת השוקולד".

המשרד הודיע היום כי זימן את המנב"טים (מנהלי ביטחון) של בתי-המלון, משטרת התיירות ומנהלי שירות לתייר, לתדרוך כיצד יש לנהוג במקרים של אלימות אורחים -מילולית או פיזית.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, אמר: "מעבר לעוגמת-הנפש שנגרמת לעובדים ולאורחים הנוכחים במקום, מדובר בפגיעה בתיירות הנכנסת ובתדמית ישראל בעולם. כאשר תייר משקיע אלפי דולרים ומגיע לארץ וחווה התנהגות שפוגעת בחוויה שלו - זו התחושה שתלווה אותו לכל אורך הביקור בישראל וגם לאחריו.

"הישראלים הנופשים בארץ וגם אלה היוצאים לחו"ל, צריכים להבין שהם השגרירים של ישראל. משרד התיירות משקיע מאות מיליוני שקלים בשיווק בעולם של החוויה התיירותית, והתנהגויות מסוג זה גורמות נזק".