מקורבי נתניהו: "הנאום הציג חלופה להסכם עם איראן"

אנשי נתניהו דוחים את הטענות שהשמיע הנשיא אובמה, לפיהן נאומו לא חידש דבר ולא הציג אלטרנטיבות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בסביבת ראש הממשלה נתניהו מגיבים לביקורת שהשמיע אובמה, ותגובתם של מקורביו לדבריו של הנשיא אובמה - לפיהם "נתניהו לא חידש דבר בנאומו" - לא איחרה לבוא. גורמים המקורבים לראש הממשלה טוענים כי הוא הציג חלופה מעשית להסכם הגרעין המתגבש עם איראן.

לטענת המקורבים, החלופה שהציג נתניהו מתמקדת בהצבת תנאי לאיראן לפיו הסרת הסנקציות תתרחש רק מידה ויחול שינוי בהתנהגותה של איראן. המקורבים הוסיפו כי מתווה נתניהו חותר לשיפור העסקה המוצעת ואינו מתעלם גם מהמשך פיתוח הטילים ארוכי הטווח מצד איראן שעשויים להפוך את איום הגרעין לממשי.

בסביבת נתניהו אמרו כי תגובתו של הנשיא מעידה על כך שגם הוא מבין כי קיים סיכוי שלתוכן נאומו של ראש הממשלה תהיה השפעה על חברי הקונגרס.

ח"כ צחי הנגבי מהליכוד אמר בתגובה לנאום ראש הממשלה כי רק בהמשך יתברר אם מטרת הנאום הושגה.

"מטרת הנאום הייתה להשפיע על ההסכם המתגבש ולראות אם אפשר לאתחל את המדיניות שאנחנו מאמינים שההסתייגות ממנה משותפת לכוחות משמעותיים, גם בתוך הקונגרס, ולא רק לישראל", אמר הנגבי.

הנגבי הוסיף כי "חברי הקונגרס נלחמים בשיניים כדי שיהיה להם משקל באישור ההסכם.הם לא מוכנים לקבל את זה שההסכם ייחתם בלי מעורבותם. ראש הממשלה יודע ש-535 חברי הקונגרס אינם מומחים ואינם מכירים את רזי ההסכם, היה צריך לתת להם את ההנמקות מדוע יש לעצור ולהתחיל מחדש".