זה נגמר: אזרבייג'אן מפסיקה את הסכם החסות עם אתלטיקו מדריד

ההסכם בסך 20 מיליון אירו בשנה עם אזרבייג'אן יסתיים בסוף 2014/15; האם Plus500 הישראלית, שמעניקה לאלופת ספרד את החסות על גב החולצות - תתפוס את מקומה?

פרננדו טורס, אתלטיקו מדריד / צלם: רויטרס
פרננדו טורס, אתלטיקו מדריד / צלם: רויטרס

אתלטיקו מדריד תסיים בקיץ הקרוב את ההתקשרות עם הספונסר המרכזי שלה, משרד התיירות של אזרבייג'אן, אחרי שנתיים וחצי. כך מפרסם ה"דיאריו גול" הספרדי. על-פי הדיווח, אחת הסיבות האפשריות להפסקת הההסכם קשורה למצב הכלכלי של חברת הגז והנפטBaghlan Group, שבבעלות איש העסקים האזרי חאפיז מחמדוב. מחמדוב הוא האיש שמאחורי העסקה עם אתלטיקו, ואחראי לעסקה דומה גם עם המועדון הצרפתי לאנס ועם שפילד וונסדיי האנגלית (גם שם מתנוסס לוגו ראשי זהה על חזית חולצות המשחק).

במהלך עונת 2012/13 החלה אתלטיקו, במהלך מפתיע, לפרסם על חזית חולצות המשחק שלה את הסלוגן "אזרבייג'אן - ארץ האש" שנועד לקדם את התיירות למדינה. בחודש האחרון כבר שונה הסלוגן ל"באקו 2015 - המשחקים האירופיים הראשונים", שנועד לקדם את האירוע שייערך בבירת אזרבייג'אן בקיץ הקרוב.

אלופת ספרד רשמה הכנסות נאות מהסכם החסות עם משרד התיירות של אזרבייג'אן - עבור העונה וחצי הראשונות קיבלה הקבוצה הספרדית כ-12 מיליון אירו; ההסכם הוארך בתחילת עונת 2014/15 בעונה נוספת, שכאמור תהיה האחרונה, ועל-פי פרסומים הוא מוערך ב-20 מיליון אירו.

במהלך העונה הנוכחית הצליחה אתלטיקו לחתום עם חברת הסחר המקוונת הישראלית Plus500, על הסכם חסות לגב החולצה. לפי דיווחים שונים, החברה החיפאית היא אחת המועמדות להפוך לספונסר החולצה הראשי של אתלטיקו בעונה הבאה.

יש לציין כי אתלטיקו קיבלה העונה דחיפה כלכלית משמעותית, עם הכניסה של המיליארדר הסיני וואנג ג'יאנלין, שרכש 20% מההחזקות במועדון. בתחילת העונה סגרה אתלטיקו הסכם נוסף שיעזור להבטחת עתידה הכלכלי, כשהאריכה את ההתקשרות עם ענקית ההלבשה נייקי על הסכם עד שנת 2026.