מייסד קפה ג'ו: לא ביקרתי בקופיקס, אנשים מחפשים איכות

דיוויד קליין, אחד ממייסדי רשת בתי-הקפה ג'ו: "אנשים רוצים איכות ומבינים שאיכות עולה כסף. הנה, האייפון 6 נחטף פה בשניות. אז לאנשים אכפת רק מהמחיר? לא, לאנשים אכפת מאיכות"

דיוויד קליין / צילום: אלון רון
דיוויד קליין / צילום: אלון רון

"למה צריך לשלם בקפה ג'ו 11 שקל על כוס קפה, כשקופיקס מוכרת קפה ב-5 שקלים?", שאלנו את דיוויד קליין, מייסד ובעלי רשת קפה ג'ו, בראיון למגזין "פירמה".

קליין: "שמעתי על זה. לא ביקרתי בקופיקס עדיין. התפיסה הזו, שאנשים מחפשים רק מחיר, לא נכונה. אם זה היה חשוב, היינו שותים קפה נמס בבית. אנשים רוצים איכות ומבינים שאיכות עולה כסף. הנה, האייפון 6 נחטף פה בשניות. אז לאנשים אכפת רק מהמחיר? לא, לאנשים אכפת מאיכות".

- השיח הציבורי היום הוא על מחיר ויוקר המחיה.

"צריך להבין דבר אחד: המחיר של הקפה בנוי מאיכות ומטכנולוגיה. אני לא יכול למכור קפה ב-5 שקלים. מחיר הקפה עלה ב-50%, ולא בריא לענף שהוא יהיה זול מדי. כוח-האדם עולה יותר, וקנינו קו שגם עולה לנו. המחיר שלנו סביר ביחס לעבודה, לשירות ולמוצר כמובן".

- היו רשתות שהגיבו למהלך של קופיקס והוזילו את המחיר.

"ההוזלות של המתחרים הן החלק היפה של השוק החופשי. התחרות עושה לנו טוב, ואני שמח שהמתחרים יצאו במהלך כזה, כי זה מעלה את הציפייה של הלקוחות שמבקשים יותר איכות.

"המנטרה שלנו ממשיכה להיות 'לעשות את זה כמו שצריך', ואצלנו אין דרישה מהלקוחות להוריד את האיכות במטרה להוזיל את המוצר. מה שאני מוכר שווה את המחיר. לכל אחד יש את התוכנית העסקית שלו. קופיקס כנראה עושה קפה באיכות מסוימת עם דגש על מחיר, אצלנו המחשבה היא אחרת".