הממשלה השיקה אפליקציית בחירות - בשפה העברית בלבד

אפליקציית "בחירון 2015" הרשמית שהשיקה הממשלה בראשות נתניהו לא זמינה בשפה הערבית שהיא שפה רשמית במדינה, וגם לא ברוסית או באמהרית ■ גלאון: "נתניהו דיבר רק אתמול על הסכנה ב'התייצבות מאסיבית של ערביי ישראל בקלפי'"

בחירות לכנסת קלפי / צלם: אריאל ירוזלימסקי
בחירות לכנסת קלפי / צלם: אריאל ירוזלימסקי

כשבוע לפני הבחירות לכנסת ה-20, ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו שחררה אפליקציה חדשה בשם "בחירון 2015" שמאפשרת למשתמשים לברר נתונים אודות המתמודדים בבחירות, אודות הקלפי בו הם אמורים להצביע, וגם לקבל נתונים בזמן אמת.

ואולם, האפליקציה זמינה בעברית בלבד, בעוד ש-15% מבעלי זכות הבחירה הם ערבים ששפתם היא שפה רשמית במדינה, וגם חלקים נרחבים מקהל המצביעים היהודי דוברים שפות שאינן עברית, כגון אמהרית או רוסית.

בחירות 2015/צילום מסך
 בחירות 2015/צילום מסך

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה על הנושא בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "האמת שמדובר במהלך הגיוני לגמרי מצד הממשלה: למה שנתניהו ירצה לעזור לאזרחי ישראל הערבים לאתר את הקלפי הקרובה למקום מגוריהם אם רק אתמול הוא דיבר על הסכנה ב'התייצבות מאסיבית של ערביי ישראל בקלפי'? חס וחלילה שהם יעלו את אחוז ההצבעה ויעזרו למהפך".

עוד הוסיפה ח"כ גלאון: "למקרה שבלשכת ראש הממשלה שכחו, זו היתה ממשלת ליכוד שקבעה בהחלטה מפורשת ש'אתרי האינטרנט של משרדי הממשלה יכללו מידע בשפות עברית וערבית'".