חדשות 2: הרצוג מגדיל הפער עם 25 מנדטים מול 21 לנתניהו

שבוע לבחירות 2015 - המחנה הציוני מגדיל את הפער מול הליכוד ■ הרשימה המשותפת והבית היהודי עם 13 מנדטים, יש עתיד עם 12

בנימין נתניהו יצחק בוז'י הרצוג / צילום: מרק ישראל סלם-ג'רוזלם פוסט, איל יצהר
בנימין נתניהו יצחק בוז'י הרצוג / צילום: מרק ישראל סלם-ג'רוזלם פוסט, איל יצהר

שבוע לבחירות: סקר חדשות 2 של מכון מדגם, מינה צמח ומנו גבע בשיתוף עם iPanel וסטט-נט מראה שהמחנה הציוני מגדיל את הפער מול הליכוד עם 25 מנדטים להרצוג ולבני ו-21 לנתניהו. אלא שבעוד שלאחרון יש קואליציה אפשרית, המצב לגבי הרצוג אינו ברור לפי שעה.

נכון לסקר הזה, הרשימה המשותפת עדיין עם 13 מנדטים וכך גם הבית היהודי שהתחזקה במנדט. יש עתיד של יאיר לפיד נשארת על 12 מנדטים וכולנו של משה כחלון עם 8 מנדטים, כפי שהיה גם בסקר הקודם. ש"ס מתחזקת במנדט ל-7. אביגדור ליברמן וישראל ביתנו נשארים עם 6 מנדטים וכך גם יהדות התורה. מרצ נחלשת במנדט ל-5 ויחד של אלי ישי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים - כמו בסקר הקודם.

שאלת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו עם 49 אחוזים (מדובר בעלייה של 2% בהשוואה לסקר הקודם) ויצחק (בוז'י) הרצוג זוכה לתמיכה של 36% (8% יותר מבסקר הקודם).

עד כמה בטוחים הנשאלים שאכן יצביעו בעוד שבוע לאותה מפלגה שציינו בסקר?

67% מהנשאלים שהשיבו שיצביעו למחנה הציוני - בטוחים שיעשו זאת בעוד שבוע . בליכוד - 78% בטוחים לגמרי בבחירתם. רק 51% מאלו שהשיבו שיצביעו לבית היהודי בטוחים שיצביעו כך גם ביום הבחירות. ברשימה המשותפת - מדובר על 93%. ביש עתיד - 61% בטוחים בבחירה. 30% מאלו שהשיבו שיצביעו לכולנו של משה כחלון בטוחים שיעשו זאת גם בעוד שבוע.

ממצביעי ש"ס - 75% בטוחים שיצביעו למפלגתו של דרעי בקלפי. לא פחות מ-91% מאלו שאמרו לנו שיצביעו לליברמן - בטוחים שיצביעו לו גם בהמשך. גם ביהדות התורה בטוחים מאוד - 93% מהנשאלים בטוחים בהצבעה שלהם. מרצ - 86%.