במערכת הפוליטית מדברים על 28 מנדטים להרצוג ו-18 לנתניהו

הערכות במערכת הפוליטית: הבאזז בימים האחרונים לפני הבחירות יהיה של הרצוג ולא של לפיד ■ נתניהו מודאג ■ ישראל כץ: חשש שהליכוד יאבד את ראשות הממשלה ■ הערכות: לבני לא תוותר על הרוטציה

בנימין נתניהו / צילום: אילן אסייג
בנימין נתניהו / צילום: אילן אסייג

6 ימים לבחירות ולצד הסקרים המצביעים על היחלשות הליכוד והתחזקות המחנה הציוני, בכירים בליכוד מביעים בשיחות סגורות חשש ממפלה בבחירות.

שר בכיר בליכוד אמר כי ישנו חשש שהמפלגה תיפול ל-17 מנדטים בלבד. זאת, כאמור, בעוד 2 סקרים עדכניים שפורסמו אתמול מצביעים על כ-24-25 מנדטים למחנה הציוני לעומת כ-21 מנדטים לליכוד, גם אחרי נאום נתניהו בקונגרס שהיה אמור לתת תנופה למפלגת השלטון.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נשמע מודאג יותר. "אנחנו עלולים להתעורר בעוד שבוע ולמצוא את ציפי ובוז'י כראשי ממשלה בישראל", אמר נתניהו בעקבות הסקרים האחרונים. (לסיפור המלא)

גם שר התחבורה ישראל כץ הודה הבוקר בראיון לגלי צה"ל מהחשש בליכוד מאובדן השלטון: "יש חשש אמיתי, בהחלט, נאמר בכנות. ואם הפער הזה בין הליכוד למפלגת העבודה לא ייסגר יש בהחלט סכנה אמיתית שציפי ובוז'י יהיו ראשי הממשלה ברוטציה בגיבוי לפיד, המפלגות הערביות, מרצ. מי שלא רוצה את הרצוג ולבני חייב להצביע לליכוד, כי אם לבית היהודי יהיה פחות שני מנדטים - מעמדם לא ייפגע".

בתוך כך, גם במחנה הציוני לא רגוע. מתנגדים לציפי לבני במחנה הציוני הדליפו כי היא שוקלת לוותר על הרוטציה בראשות הממשלה עם יצחק הרצוג וזאת על מנת למשוך עוד מצביעים למחנה הציוני. סקרים פנימיים שנערכו בתקופה האחרונה מראים כי הרוטציה עם לבני מחלישה את המחנה הציוני ומרחיקה מצביעים פוטנציאליים.

עם זאת, בפועל לבני לא שוקלת לוותר על הרוטציה, בייחוד נוכח התחזקות המחנה הציוני בסקרים. למעשה, במערכת הפוליטית מדברים אפילו על 28 מנדטים למחנה הציוני בבחירות ומפלה לליכוד, וכי הבאזז של הרגע האחרון לא יהיה של יאיר לפיד - אלא של בוז'י הרצוג.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הליכוד בתגובה לסקרים האחרונים: אם לא ייסגר הפער בין הליכוד למפלגת העבודה - יש סכנה אמיתית שציפי ובוז'י יהיו ראשי ממשלה ברוטציה בגיבוי המפלגה הערבית. הפעם אין פריבילגיה להצביע למפלגות קטנות במחנה הימין. מה גם שליברמן וכחלון בכלל לא מתחייבים שיילכו עם הליכוד. כשהימין התפצל ב-92' זה הביא להסכם אוסלו. ב-99' זה הביא לממשלת ברק.

"הדרך היחידה למנוע מציפי ובוז'י להיות ראשי ממשלה ברוטציה היא להצביע ליכוד. רק הצבעה לליכוד תביא לסגירת הפער בין הליכוד לעבודה, ותמנע הקמת ממשלת שמאל בתמיכת הערבים, מרצ ולפיד".