כך מנסה יהדות התורה להשיג קולות חילוניים

בשבועות האחרונים פקדו חברי הכנסת של המפלגה החרדית כנסים לא רק במעוזים חרדיים אלא גם בכפר-סבא, ראש-פינה, ראש-העין, בית-שמש ובשכונות החילוניות בירושלים

ביהדות התורה מתמודדים על הקול החילוני: חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן החליטו להילחם על תדמיתם החברתית, לא רק בתשדירי הבחירות אלא גם באמצעות חוגי בית בקרב קהלים חילוניים. בשבועות האחרונים פקדו חברי הכנסת של המפלגה החרדית כנסים לא רק במעוזים חרדיים אלא גם בכפר-סבא, בראש-פינה, בראש-העין, בבית-שמש ובשכונות החילוניות בירושלים.

חוגי הבית מרכזים סביבם מאות חילונים, בהם פעילים חברתיים מוכרים שמתאספים לשמוע את נציגי הציבור החרדי ליצמן וגפני שמספרים בחוגי הבית על הישגיהם החברתיים בקדנציה בה כיהנו כסגן שר הבריאות וכיו"ר ועדת הכספים של הכנסת.

בכינוס בחירות בבית שמש הפתיעה אחת הנוכחות, עמליה בוחבוט, פעילה חברתית מוכרת שתקפה את החרדים בצורה פומבית בשנים האחרונות, את המשתתפים כשסיפרה שהתלבטה בין כחלון לבין הרצוג והחליטה להצביע לגפני.

בכנס נוסף השבוע נאם שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים שאמר כי השאיפה שלו ושל כל התעשיינים בישראל הוא שח"כ גפני יחזור לכהן כיו"ר ועדת הכספים, במפלגה החרדית "יהדות התורה" אומרים כי הדבר חוזר על עצמו שוב ושוב בכינוסים, ובלשכתו של הרב גפני מוצאים את הזמן לשלב בין כינוסי בחירות במטות בבני-ברק, מודיעין עלית, ואלעד, לבין ביקורי הבית בראש-העין, ברעננה ובבית-שמש.

"אין ספק שמדובר במהפכה תפיסתית של ממש", אומר ל"גלובס" יועץ התקשורת של "יהדות התורה", ירח טוקר. "בעבר, חרדי שהיה מגיע לריכוז חילוני שכזה היה זוכה לקריאות בוז, היום באים, מבקשים, ומקשיבים".

גם ביהדות התורה יודעים שחוגי הבית בריכוזים החילוניים אמנם לא יביאו מנדטים, אך בהחלט מעריכים כי יסייעו באלפי קולות מכאן ומכאן, ויתכן שיסייעו בהכרעה של המנדט השביעי או השמיני.

בלשכתו של גפני מציינים כי ביום חמישי הקרוב יופיע בביקור במפעל פרי הגליל בחצור הגלילית. "נבוא לכל מקום שיזמינו אותנו, לא רק בגלל הבחירות, אלא כי תמיד היינו שם למען הציבור, ואין ספק כמה קירוב לבבות עושה ביקור כזה של ח"כ חרדי במפעל חילוני לחלוטין בו יש גם עובדים לא יהודים, שבבחירות האחרונות הצביעו ג' רק בגלל הסיוע של הרב גפני למענם", הם אומרים.

גם בלשכתו של ח"כ ליצמן מספרים על ה"טרנד" החילוני, המעבר שלו לראשונה במערכת בחירות זו מחוג בית חילוני לכינוס בחירות חרדי, הפך למציאות קיימת, וגם אם לא תביא מנדטים משמעותיים, אין ספק כי מדובר בשינוי ובתופעה חדשה. "אם היו לנו עוד כמה חודשים לעבור מעיר לעיר, היינו חוצים את הקו הקבוע שלנו הן בתדמית החברתית והציבורית והן במספר המנדטים, צריך לבוא לראות ערב אחד שכזה ולהבין במה מדובר, יש ביקוש לשמוע, יש המון אנשים שמצהירים פומבית שיתמכו במפלגה למרות היותה חרדית, וזה בהחלט תקדים עבורנו", אומרים שם.