הרצוג: "אין שום דיאלוג על רוטציה או הבנות על אחדות"

בראיון שישודר מחר בתוכנית "פרלמנט שישי" ברדיו תל אביב, התייחס יצחק בוז'י הרצוג לשמועות על רוטציה עם נתניהו, לברית עם ציפי לבני ולטעונות של יעלון בדבר כסף של ממשלות זרות המממן עמותות הפועלות בעת האחרונה להפלת השלטון

יצחק הרצוג / צילום: תמר מצפי
יצחק הרצוג / צילום: תמר מצפי

בראיון שישודר מחר בתוכנית "פרלמנט שישי" ברדיו תל אביב FM102, התייחס יצחק בוז'י הרצוג לשמועות על רוטציה עם נתניהו, לברית עם ציפי לבני ולטעונות של יעלון בדבר כסף של ממשלות זרות המממן עמותות הפועלות בעת האחרונה להפלת השלטון.

- "גם ההתבטאויות שלכם, גם של הליכוד, מלמדות שיכול להיות שיש סוג של רוטציה על האש".

הרצוג: "אין שום דיאלוג על רוטציה או הבנות או שום דבר. אני פועל בכל הכוח להחליף את בנימין נתניהו. אני מתחילת המערכה הזאת מנסה לשכנע את הציבור שנתניהו ניתן להחלפה. ואנחנו מתקרבים ליעד הזה, לאפשרות הזאת, ואני עושה כל מאמץ כדי להחליף אותו".

- "בנקודת הזמן הנוכחית, לבני היא נכס או נטל לקמפיין?"

הרצוג: "היא נכס יוצא מן הכלל. היא אישיות מנהיגותית אמיצה ורצינית. החיבור ביני לבין לבני הוא שהביא אותנו עד הלום. המהלך הזה שבעצם כונן את המרכז הישראלי הגדול. שמכיל תפיסות עולם מגוונות רחבות בכל הנושאים שעל סדר היום. הוא שפרץ את תקרת הזכוכית. עכשיו, אני חייב להגיד שהברית ביני לבין לבני היא מאד חזקה. תענוג לעבוד איתה, אנחנו עובדים מצוין ביחד. נדע להוביל את המדינה בצורה הטובה ביותר".

- "כמה אנשים אנשים ניגשים אליך ביום ואומרים לך 'ותר עליה, ותר על הרוטציה, אתה תרוויח עוד כמה מנדטים'?"

הרצוג: "יש אנשים שאומרים זאת ומנגד יש אנשים שאומרים הפוך. זה מאד מעניין, אנשים שמעריצים אותה, גם אם הם לא הצביעו עבודה. זו הכרה עמוקה, אני בחנתי את זה. לא הלכתי למהלך לפני שבחנתי אותו עם טובי המומחים".

בהמשך התייחס הרצוג לדברים שאמר שר הביטחון, משה בוגי יעלון, אשר התראיין לפניו לתוכנית והתייחס למימון הזר של העמותות. לדבריו של יעלון, מאחורי הקמפיין להחלפת שלטון נתניהו עומד לא רק כסף אמריקאי גדול אלא גם התערבות של ממשלות זרות שרוצות פה שלטון אחר.

הרצוג: "נראה לי הבל הבלים. עוררות רוח, פשוט מסע הסתה מבית המדרש של נתניהו כבר מדורות קודמים. עברנו את זה איתו בשנות התשעים. אני אומר יתרה מכך...

- "זה לא חדש שכסף זר מגיע לתוך המערכת הפוליטית..."

הרצוג: "ברור, בעיתון כמו עיתון מסוים שכסף זר מנהל אותו והעיתון זהה מנהל יום יום, שעה שעה, מסע אלים מאד גם כלפיי. אין לי מושג וקשר ל- V15 או לאף ארגון אחר ואני מציע לכולם להירגע".