נתניהו מבטיח לכחלון את האוצר; כחלון: "זה ספין"

עוד בטרם ייפתחו הקלפיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מבטיח ליו"ר כולנו משה כחלון את תפקיד שר האוצר בכנסת ה-20 ■ כחלון בתגובה: "מטרתו הספין להעביר קולות מכולנו לאחרים"

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

יומיים לפני פתיחת הקלפיות ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לקרב אליו את יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון עוד לפני הבחירות ומציע לו את תפקיד שר האוצר, בראיון לתכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל הבוקר (א').

"אני לא אוכל להקים ממשלה בלעדיו", אומר נתניהו. "אני וכחלון ביחד נדע לפתור את בעיית הדיור ובעיית יוקר המחיה, כמו שעשינו אז עם הסלולרי".

נתניהו מוסיף ומציין כי מבחינתו אין זה משנה כמה מנדטים תקבל מפלגת כולנו, הוא ייתן לכחלון את תפקיד שר האוצר. מנגד, משה כחלון מגיב לפרסום ומכנה אותו ספין פוליטי. "אנחנו 48 שעות לפני הבחירות ולא היה ספק שזה יגיע", אומר כחלון. "המטרה היא להוריד קולות ממפלגת כולנו ולהעביר אותם לאחרים".

כחלון ציין כי נתניהו כבר הבטיח לו בעבר את מינהל מקרקעי ישראל ואת משרד האוצר, ולא עמד במילתו. "כולנו חזקה זו ממשלה חברתית. אם לא יהיה לי מספיק כוח, נקבל שוב את אותה מדיניות כלכלית כושלת שהנהיג לפיד".

נתניהו הוסיף ואמר כי לצערו לא יכול היה להתמקד בנושאי הדיור ויוקר המחיה בממשלה האחרונה, וכי הוא מתכוון לעשות זאת בקדנציה הבאה. "יחד עם חברי בליכוד ויחד עם משה כחלון באוצר, ועם נפתלי בנט, חלק ממשלה טבעית עם שותפים טבעיים, זאת ממשלה לאומית שעושה".

לשאלת האפשרות של ממשלת אחדות ענה נתניהו כי הנשיא ריבלין לא יוכל לכפות דבר שכזה מאחר והוא יידון אותה לכישלון עוד בטרם תתחיל בשל הפערים בין הליכוד למחנה הציוני. "הנשיא יטיל על אחד מאיתנו להרכיב את הממשלה, הוא לא יקבע והוא לא יכול לדעתי לקבוע. אני מקווה שהוא יפעל על פי סמכותו".