הרצוג: "ההבטחה של ביבי לכחלון - פאניקה"

יו"ר המחנה הציוני הרצוג מעניק פרשנות משלו להבטחה של נתניהו לתת לכחלון את תיק האוצר אחרי הבחירות: "כשביבי יורד בסקרים, הוא עולה בשקרים. הוא הבטיח לו את ראשות מינהל מקרקעי ישראל - ודקה אחרי שכח"

יצחק הרצוג / צילום: אלון רון
יצחק הרצוג / צילום: אלון רון

"האוצר לכחלון? ביבי בפאניקה": במערכת הפוליטית מגיבים בזלזול להבטחה של ראש הממשלה נתניהו מהבוקר (א') ליו"ר כולנו משה כחלון, לפיה הוא יכהן כשר האוצר בממשלתו הבאה.

"כשביבי יורד בסקרים - הוא עולה בשקרים", תקף יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו. "יומיים לפני בחירות 2013 הבטיח לכחלון את ראשות מינהל מקרקעי ישראל, ודקה אחרי זה שכח אותו ואת הטיפול במחירי הדיור. יומיים לפני בחירות 2015, הוא שוב בפאניקה והפעם מבטיח לכחלון את האוצר - אבל אף אחד כבר לא מאמין לו", המשיך.

הרצוג סיכם את פרשנותו: "ביבי נשאר אותו הביבי, אבל אנחנו התפכחנו מהבטחות-השווא שלו. שבענו מהמצאות, הפחדות, ממניפולציות וספינים".

לאחר פרסום הסטטוס ובו ההבטחה לכחלון להתמנות לשר האוצר - השיב לנתניהו גם כחלון עצמו שהעלה אף הוא סטטוס בפייסבוק: "נתניהו כבר הבטיח לי בעבר את מינהל מקרקעי ישראל ואת משרד האוצר, ולא עמד במילתו. זו לא שאלה פרסונלית, זו שאלה של דרך, של דאגה לבני אדם. הציבור שבע מהבטחות. זה מחמיא, אבל זה לא פותר את הבעיות האנושות של החברה בישראל", המשיך כחלון.

ההבטחה - ניסיון של נתניהו למנוע זליגת קולות ל"כולנו"?

יומיים לפתיחת הקלפיות, נראה שעל-ידי פרסום ה'הבטחה' לתיק האוצר לכחלון, ראש הממשלה נתניהו מנסה 'לנגוס' בחזרה בקולות הליכוד שהולכים אל מפלגת "כולנו".

"אני לא אוכל להקים ממשלה בלעדיו", אמר נתניהו בראיון ל"מה בוער" בגלי צה"ל. "אני וכחלון ביחד נדע לפתור את בעיית הדיור ובעיית יוקר המחייה כמו שעשינו אז עם הסלולרי". נתניהו הוסיף כי מבחינתו אין זה משנה כמה מנדטים תקבל מפלגת כולנו, הוא ייתן לכחלון את תפקיד שר האוצר בכל מקרה.