הרצוג: "שוחחתי עם רה"מ נתניהו ובירכתי אותו על הישגו"

(עדכון) - ראש המחנה הציוני: "שיהיה ברור לאזרחי ישראל - שום דבר לא השתנה, ולכן אני וציפי לבני נמשיך להוביל את המחנה הציוני בכוח ובגאון כאלטרנטיבה בכל תחום ותחום"

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס

ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, הגיב הבוקר (ד') לתוצאות האמת: "בוקר טוב לבוחרים ולבוחרות שאמרו את פסוקם, פסקו את דיננו כמפלגה, כתנועה, כעם, כמערכת פוליטית, ואני בוודאי בבוקר הזה מברך ומכבד כל תוצאה. לפני כמה דקות שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירכתי אותו על הישגו, איחלתו לו הצלחה אבל שיהיה ברור לאזרחי ישראל - שום דבר לא השתנה, ולכן אני וציפי לבני נמשיך להוביל את המחנה הציוני בכוח ובגאון כאלטרנטיבה בכל תחום ותחום".

מוקדם יותר הגיב הרצוג יחד עם שותפתו ציפי לבני, ומסרו כי "זהו בוקר לא פשוט עבורנו ועבור המאמינים בדרכנו. אנו נוביל ונילחם יחד עם שותפינו לדרך בכנסת על הערכים בהם אנו מאמינים. ניאבק למען אזרחי ישראל על צדק חברתי, אופק מדיני, שוויון ודמוקרטיה בתקווה ואמונה,זאת כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנו מוסרים תודה מעומק הלב לכל המאמינים בנו ובדרכנו".

לפני כן, יצחק הרצוג טען הלילה כי יש לו סיכוי להרכיב ממשלה. "עשינו הישג בלתי רגיל", אמר הרצוג לפעילי המפלגה אחרי פרסום תוצאות המדגמים. "מאז בחירות 1992, בחירתו של יצחק רבין ז"ל, לא הגענו לתוצאה כזו, ואני מאוד מאוד גאה להיות כאן יחד אתכם.

"חשוב לי לומר שזה לא היה מגיע לרגע הזה בלי השותפות האמיצה הנהדרת ביני לבין ציפי לבני. ציפי את על הכיפאק. היא אישה אמיצה עם אינטואיציה ותחושת שליחות אמיתית. השותפות הזו היא שתביא אותנו בסוף למהפך הפוליטי הגדול של ישראל".

הרצוג הוסיף כי כבר שוחח עם ראשי המפלגות: "התוצאה הזו מאפשרת לנו לחזור לשלטון והיות שנחכה לתוצאות האמת, הכל פתוח. שוחחתי עם כל ראשי המפלגות הרלוונטיות. איננו יודעים מה תהיינה התוצאות הסופיות ונחכה, אבל אני מתכוון לעשות כל מאמץ כדי להרכיב ממשלה חברתית לישראל, ממשלה טובה לישראל, ממשלה שתחזיר את ישראל להיות יהודית ודמוקרטית, חברתית ושואפת לשלום עם שכנינו".

הרצוג שיגר רמז עבה למשה כחלון כשאמר: "אני קורא לכל הסיעות החברתיות להתאחד תחת ממשלה בראשותי לממשלת פיוס חברתית אמיתית לישראל. ממשלה שתיתן מענה למצוקות הדיור של אזרחי ישראל, ממשלה שתסגור פערים חברתיים, שתיתן תקווה ועתיד לדור הצעיר, שתטפל ביוקר המחיה ותחולל שינוי אמיתי בישראל. הציבור רוצה שינוי ויש רוב בקרב המפלגות הללו לכך שיהיה שינוי אמיתי בישראל".

לדבריו, הוקם כבר צוות מו"מ להרכבת ממשלה: "לבני ואני הקמנו צוות מו"מ להקמת ממשלה בראשותי. נעשה ככל שביכולתנו להגיע לכך".