זהבה גלאון התפטרה מראשות מרצ: אכזבנו את הבוחרים

(עדכון) - גלאון בפייסבוק: "אם הציבור בישראל בחר להקטין את כוחה של מרצ, אם הוא בחר לתת עוד קדנציה לנתניהו - זו אני בלבד שצריכה להסיק מסקנות"

לאחר פרסום קרוב ל-100% מתוצאות האמת בבחירות, מהם עולה כי מרצ קיבלה 4 מנדטים בלבד, מגיבה הבוקר (ד') יו"ר מרצ זהבה גלאון לתוצאות.

גלאון כתבה בפייסבוק: "מרצ עברה את אחוז החסימה אבל קיבלה רק 4 מנדטים, נכון לתוצאות האמת כרגע. את התמונה הכללית כולנו רואים היטב. אני אמרתי במהלך הקמפיין שאם מרצ תצליח - זו ההצלחה של כולם, אבל אם מרצ לא תעמוד בציפיות - אני היא הכתובת, ואני אקח אחריות אישית. לכן הודעתי הבוקר שאני מתפטרת ומפנה את מקומי בכנסת כדי שחברתי לסיעה תמר זנדברג תוכל להיכנס במקומי. אני לא אתמודד על ראשות מרצ שוב, ואשאר יו"ר מרצ עד העברת התפקיד בצורה מסודרת בזמן הקרוב.

"זה רגע מאוד קשה עבורי. אני קיוויתי שמרצ תשמור על כוחה ועוד יותר מזה קיוויתי שנוכל להקים ממשלה חלופית ולסיים את עידן נתניהו. לצערי זה ממש לא מה שקרה. אני לא מציעה לאף אחד במחנה להעז לומר שהבוחרים אכזבו אותנו. ההיפך: אנחנו אכזבנו אותם. אזרחי ישראל לא חייבים לי כלום, ואני חייבת להם הכול. אם הציבור בישראל בחר להקטין את כוחה של מרצ, אם הוא בחר לתת עוד קדנציה לנתניהו - זו אני בלבד שצריכה להסיק מסקנות. במקביל, זו אחריותה של מרצ כמפלגה לעשות חשבון נפש ולמצוא מחדש את המצפן והכיוון".