המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת בעוד הסוחרים בעולם ממתינים בדריכות להודעת הפד היום.

מדד הסטוקס 600 עלה בכ-0.2% ל-398 נקודות, שיא של כמעט 8 שנים. מדד הדאקס הגרמני ירד לאחר שמוקדם יותר השבוע טיפס לרמה של 12,000 נקודות, שיא כל הזמנים. זאת בעיקר בשל חולש האירו שתרמה ליצאונים בכל גוש האירו וכן בשל תוכנית ההקלה הכמותית האגרסיבית בה נוקט הבנק המרכזי האירופי.

כאמור, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב התכנסה אתמול לישיבתה בנוגע למדיניות המוניטרית, והמשקיעים מחכים לראות אם בהודעה שתצא מהפגישה היום תמחק המילה "סבלני" בכל הנוגע למועד העלאת הריבית, מה שעשוי לרמוז על העלאה אפשרית כבר ביוני. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים לאחרונה ובעיקר ירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%.

ג'ים סטק, נשיא חברת InvesTech Research ממונטנה שבארה"ב, מאוד ספקן לגבי המשך העליות בשוקי המניות, כבר מתחילת השנה. כעת, הוא טוען כי העליות קרובות לסיום מהר יותר ממה שרוב האנשים חושבים. בעדכון למנויי הניוזלטר שלו הוא ממליץ למשקיעים להוריד את החשיפה שלהם למניות ל-76% מ-80% ולאגור מזומנים. שיעור זה של חשיפה למניות אולי נשמע לכם הרבה, אך למעשה מדובר בשיעור הנמוך ביותר עליו המליץ סטק מאז החל השוק השורי ב-2009.

מניית הטלקום Prysmian זינקה בחדות לאחר שדווח כי היא אינה מנהלת מגעים עם חברה אחרת לרכישתה.

סוני הפתיעה בתוצאות

עליות נרשמו היום בבורסות אסיה (ד') זאת לאחר שהלילה הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. בחוזים על מדד ניו-יורק ניכרת יציבות.

"אנחנו כנראה לקראת סופו של השליש האחרון של השוק השורי והעליות קרובות יותר לסיום ממה שאתם חושבים", אומר סטק בראיון לאתר מרקטוואץ'. "ייתכן שאנחנו בשנה האחרונה של השוק השורי. יכול להיות שהשוק יגיע לשיא השנה, תוך 6-9 חודשים".

הנפט ממשיך לצנוח גם היום וחוזה WTI נסחר בירידה של כ-2% לרמה של 42.62 דולר לחבית.

מניית סוני זינקה ב-5% בטוקיו לאחר שהחברה דיווחה כי הרווח התפעולי שלה ברבעון האחרון הסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר, עלייה של 2.2% לעומת העדכון הקודם של החברה.