הבורסה בתל אביב נסחרה גם היום (ה') במגמה חיובית ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כשמדד המעו"ף ממשיך גם היום ומעפיל לשיא חדש מעל רף 1,600 נקודות לאחר שבמהלך המסחר העפיל עד ל-1,610 נק'. הפעילים המקומיים מוסיפים לבחון את התקדמות הרכבת ממשלתו הרביעית של בנימין נתניהו, עם דגש על איוש התיקים הכלכליים. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-2.12 מיליארד שקל.

בנק ישראל יוריד את הריבית אל מתחת ל-0% וישיק תוכנית הקלה כמותית לרכישת אג"ח בהיקף של עד 70 מיליארד שקל - כך מעריכים בבנק ההשקעות HSBC. מסקירה ששלח HSBC ללקוחות עולה כי האנליסטים מעריכים שריבית בנק ישראל תרד ב-0.2% לרמה שלילית של (0.1%-) כבר בישיבה המוניטרית הקרובה בשבוע הבא ולהשיק במקביל תוכנית הקלה כמותית לרכישת אג"ח בהיקף 24-72 מיליארד שקל. אופציה נוספת, לפי HSBC, היא הורדת ריבית בשבוע הבא והשקת תוכנית הקלה כמותית ברבעון השני של השנה.

בעקבות הסקירה של HSBC נרשמו עליות חדות באגרות החוב הממשלתיות השקליות הארוכות.

הפדרל ריזרב מוותר על המילה "סבלני" בכל הנוגע למועד בו יהיה ניתן להעלות את הריבית בארה"ב, כך עולה מהחלטת המדיניות המוניטרית שפרסם אמש. כזכור, כבר חודשים רבים שהפד משתמש בלשון זו: "אפשר להיות סבלניים בנוגע למועד בו המדיניות המוניטרית תחזור למצב נורמלי", בכל הנוגע למועד העלאת הריבית.

עם זאת, הריבית לא תעלה ככל הנראה באפריל, אלא ביוני או ספטמבר. כמו כן, על פי ההחלטה, גם כאשר הריבית תעלה הדבר יתבצע בצורה איטית יותר מכפי שנחזה בעבר. על פי ההחלטה, הריבית תעלה ל-0.625% עד סוף 2015, ולא תגיע לשיעור של 1.125% כפי שהוערך בדצמבר. עד סוף 2016 הצפי הוא שהריבית תעלה ל-1.875% ולא 2.5%. בטווח הארוך יותר הריבית צפויה להגיע ל-3.75%.

רן קבין, מנכ"ל קבין בית השקעות, מציין כי "הגורם הדומיננטי שישפיע על שוק המניות הוא המשך השיפור בנתונים הכלכליים. היות שלהערכתנו, השיפור הזה הוא אמיתי וארוך טווח, אנו מעריכים, שהמגמה החיובית בשוק המניות בארה"ב תימשך. הפרשנות של דחייה בהעלאת הריבית, עשתה טוב לשוק המניות גם בטווח המיידי. ממילא העלאת ריבית מותנית בהמשך השיפור בכלכלה, ולכן לא תשנה את המגמה החיובית גם כשיתחיל התהליך, אך כן צפויה למתן להערכתנו במעט את העליות".

מניות במוקד

עליות בולטות נרשמו במניות בזק , אסם, ישראמקו , מליסרון ופרוטרום. גם מניות הבנקים הגדולים לאומי ופועלים בלטו בעליות.

מניות הגז זינקו אתמול ברקע הערכות כי תוצאות הבחירות יובילו לפשרה בעניין מאגר "לוויתן". בנוסף, אתמול הודיעו שותפויות "תמר" על חתימת חוזה לייצוא גז לחברת דולפינוס המצרית. מדובר על הסכם בהיקף של כ- 5 מיליארד שקל, ובמסגרתו תסופק למצרים של 5 מיליארד מטר מעוקב של גז (BCM) במהלך 3 שנים. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

חברת נייר חדרה דיווחה היום כי ההפסד הנקי של החברה הסתכם בשנת 2014 בכ-154 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 75 מיליון שקל בשנת 2013, בעיקר בשל השפעות חד פעמיות גדולות.

חברת נקסטקום דיווחה היום על צמיחה של 14% בהכנסותיה בשנת 2014 ל-237.6 מיליון שקל. הרווח הנקי השנתי צמח ב-9% ל-8.6 מיליון שקל.

ניתוח: המנצחות והמפסידות בבורסה בת"א ביום שאחרי הבחירות

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]